تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۲۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۵۶۸ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا

رویداد۲۴ به دنبال تقویت ارزش دلار و تقویت شاخص ها در بازارهای بورس قیمت طلا امروز نسبت به بالاترین رقم حدود یک هفته گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود کاهش داشت. در همین حال کارخانجات چینی همزمان با افزایش شمار تلفات ویروس کرونا به آهستگی در حال از سرگیری فعالیت های خود هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1568 دلار و 11 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به بالاترین رقم از 4 فوریه یعنی 1576 دلار و 76 سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با نیم درصد کاهش به 1571 دلار و 70 سنت رسید.

در حالی که روز گذشته 108 مورد به تلفات ویروس کرونا اضافه شده و تعداد کل کشته ها به 1016 نفر رسیده سرمایه گذاران به سمت بازار دلار آمریکا و ین ژاپن روی آورده اند. ناظران در مورد اینکه کارخانجات چین بتوانند به سرعت فعالیت عادی خود را از سر بگیرند ابراز تردید کرده اند.


بیشتر بخوانید: مسیر ارز و طلا دوباره جدا شد!


وارن چترسون تحلیلگر موسسه آی ان جی در این باره گفت: «شاخص ارزش دلار از اواخر ماه ژانویه و در اوایل ماه فوریه رو به افزایش بوده است. این یکی از عواملی است که مانع از رشد قیمت طلا شده است.» وی افزود، روند قیمت طلا بستگی به این دارد که بانک های مرکزی چه واکنشی به تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا نشان دهند.

«آیا به دلیل ویروس کرونا ما شاهد سیاست های محرک اقتصادی بیشتری خواهیم بود؟ اگر جواب مثبت باشد در آن صورت زمینه برای افزایش بیشتر قیمت طلا فراهم خواهد شد.»

انتظار می رود سیاستگذاران چینی اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را به اجرا بگذارند که می توان به افزایش هزینه ها و کاهش نرخ بهره اشاره کرد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان