تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

مهاجرت‌های وسیع علت کمبود فضای آموزشی در پایتخت/ تخلیه ۵۰ مدرسه ناایمن در تهران

وزیر آموزش و پرورش «مهاجرت‌های وسیع» را علت کمبود فضای آموزشی در پایتخت عنوان کرد.
 مدرسه ناایمن در تهران
رویداد۲۴ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که به تازگی برای ۵۰ مدرسه ناایمن حکم قضایی قلع و قمع صادر شده، چه اقدامی برای این مدارس صورت گرفته است و آیا دانش‌آموزی در این مدارس حضور دارد یا خیر؟ گفت: در برخی از مناطق مدارس ما ایمن نیستند و باید مقاوم‌سازی شوند. البته در حال حاضر مدارسی که دایر هستند، کنترل شده و مشکلی از این جهت نداریم.

وی افزود: در مجموع حدود ۳۰ درصد از مدارس کشور به مقاوم‌سازی، بازسازی، تخریب و نوسازی نیاز دارند که به تدریج تا جایی که امکان داشته باشد، برای بهبودی شرایط مدارس تلاش خواهیم کرد. در حقیقت در تهران به دلیل جا به جایی وسیع جمعیت و مهاجرت‌های زیاد در برخی از مناطق با تراکم جمعیت مواجه هستیم و فضای آموزشی کم داریم.

حاجی میرزایی به رشد جمعیت در حاشیه شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: در هفته جاری حسن‌آباد فشافویه رفتم و رشد جمعیت در آنجا ۹.۲ دهم است. زمانی که یک منطقه‌ای با سرعت رشد جمعیت مواجه است، نظام آموزشی باید تلاش کند تا خودش را با این تحولات همگام کند.

بیشتر بخوانید:
وضعیت نا ایمن ۴۳ درصد مدارس تهران
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

حاجی میرزایی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد نظام در چهل و یکمین سال انقلاب گفت: اگر بخواهیم ارزیابی منصفانه‌ای داشته باشیم، باید ببینیم از چه شرایطی به چه شرایطی رسیدیم، انقلاب اسلامی دستاورد‌های بسیار بزرگ و ماندنی داشته و آرمان‌های انقلاب همچنان پابرجاست. حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاکی از آن بود که انقلاب همچنان در درون جان مردم ریشه دارد و زنده است.

وی گفت: برخی از مسائل و مشکلاتی که همواره همه انقلاب‌ها با آن روبرو هستند به ویژه در جامعه ما که تحت شدیدترین فشار‌ها و تحریم‌ها بوده، وجود داشته است، اما توانست‌ایم بر این مشکلات غلبه کنیم و به تدریج تعادل‌ها به جامعه ما باز می‌گردد و حضور مردم نشانگر زنده بودن آرمان‌های انقلاب است.

«عبدالرضا فولادوند» رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ۵۰ مدرسه ناایمنی که حکم قضایی قلع و قمع گرفته اند، گفت: این مدارس در حال حاضر تخلیه شده‌اند.

وی ادامه داد: زمین‌های بعضی از مدارس از استاندارد لازم برخوردار هستند، انشالله در بهار سال ۹۹ ما یک جهاد مدرسه‌سازی داریم که اقداماتی که به کمک خیرین برای این امر صورت خواهد گرفت. همچنین اگر مسئولان ذیربط به این امر کمک کنند، حدود ۱۰۰ مدرسه در تهران تخریب و بازسازی خواهیم کرد.

فولادوند در پایان گفت: آن ۵۰ مدرسه‌ای که پیش‌تر به آن اشاره شد، در صورتی که جمعا زمین آن‌ها از ۱۶۰۰ متر بیشتر باشد، جزو طرح تخریب و بازسازی قرار می‌گیرند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان