تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
حسین شریعتمداری:

حضور اصولگرایان در انتخابات با دو یا چند لیست جداگانه، گناهی بزرگ و نابخشودنی است/ برخی از اصولگرایان، برای یک دستمال قیصریه را به آتش می‌کشند

حسین شریعتمداری نوشت: چنانچه با دو و یا چند لیست جداگانه به صحنه بیایید، خیل عظیم نیرو‌های حزب‌الله و وفادار به انقلاب را با سردرگمی و دلسردی روبه‌رو خواهید کرد. اگرچه هنوز هم دیر نشده و اتفاق نظر آنان برای ارائه فهرست واحد دست یافتنی است.
اصولگرایان در انتخابات
رویداد۲۴حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان در یادداشتی خطاب به جناح اصولگرا به آنان توصیه‌هایی را مطرح کرد.

در این یادداشت آمده است:

یک فوتبالیست ۳۵ ساله پیر است، ولی یک مجتهد یا استاد تمام ۶۵ ساله دانشگاه جوان است. جوان‌گرایی که حضرت آقا به حکمت بر آن تاکید فرموده‌اند همانگونه که حضرت ایشان اشاره داشتند به معنا و مفهوم پیرزدایی نیست. مگر می‌توان از تجربیات گرانبهای آنان بی‌نیاز بود؟!

منظور از جوان‌گرایی، به میدان آوردن جوانان و شکست حلقه‌های بسته‌ای است که برخی از جریانات سیاسی پدید آورده و مسئولیت‌ها را ملک طِلق و موروثی خود می‌دانند. این حلقه‌ها باید باز شود و جوانان به آن راه یابند. اما جوانی که وارد این حلقه مسئولیت می‌شود باید در کنار برخی از پیشینیان کار آزموده قرار گرفته و از تجربه‌ای که آنان آموخته‌اند بهره‌مند باشد؛ و البته این نکته نیز گفتنی است که جوانان در مقایسه با رده‌های بالای سنی از جسارت، شجاعت و توان متراکم به‌مراتب بیشتری برخوردارند که تحول‌آفرین است و چنانچه این واقعیت نادیده گرفته شود، پویایی مجلس و یا هر مسئولیت دیگری با آسیب جدی روبه‌رو خواهد شد. کاش انتقال تجربیات از نسلی به نسل دیگر جدی گرفته می‌شد که متاسفانه اینگونه به نظر نمی‌رسد.

متاسفانه سخن از ارائه دو یا چند فهرست جداگانه در میان است که باید آن را مصداق بی‌توجهی کسانی دانست که «برای یک دستمال قیصریه را به آتش می‌کشند»! چرا که این اقدام ناپسند نتیجه‌ای جز پراکندگی آرا ندارد و نهایت آنکه میدان را به نفع جریان بدسابقه‌ای باز می‌کند که علی‌رغم کارنامه خسارت‌بار و دروغگویی‌های چند هفته‌ای درباره رد صلاحیت نامزد‌های خود، با لیست واحد به میدان خواهند آمد!

هریک از نیرو‌های حاضر در جبهه فراگیر انقلاب به تنهایی شبیه یک نهر هستند که طرف مقابل به آسانی می‌توان از آن رد شود، ولی اگر با یکدیگر پیوند بخورند -لیست واحد بدهند- به رودخانه خروشانی تبدیل خواهند شد که عبور از آن ناممکن است! نگارنده این پیشنهاد را در جریان یکی از انتخابات ریاست جمهوری نیز به میان کشید که مورد توجه دوستان قرار نگرفت و در حالی که مجموع آرای چند نامزد جداگانه آن‌ها از تعداد رای طرف دیگر بیشتر بود، به پیروزی نرسید.

چنانچه با دو و یا چند لیست جداگانه به صحنه بیایید -که شواهدی از آن در دست است- خیل عظیم نیرو‌های حزب‌الله و وفادار به انقلاب را با سردرگمی و دلسردی روبه‌رو خواهید کرد، که متاسفانه تا اینجای کار چنین بوده است و گناهی بزرگ و نابخشودنی است. اگرچه هنوز هم دیر نشده و اتفاق نظر آنان برای ارائه فهرست واحد دست یافتنی است.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان