تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

بررسی بهترین و بدترین مربیان لیگ هجدهم؛ یک ایرانی بالاتر از کالدرون و استراما

با وجود شکست مقابل پرسپولیس و توقف در بازی با گل‌گهر، ساکت الهامی هنوز موفق‌ترین مربی این فصل لیگ برتر است.

بررسی بهترین و بدترین مربیان لیگ هجدهم؛ یک ایرانی بالاتر از کالدرون و استرامارویداد۲۴ زمانی که دنیزلی از تراکتور اخراج شد، قرار بود ساکت الهامی برای چند هفته مربی موقت این تیم باشد. با این حال بردهای پیاپی تراکتور با الهامی، او را در تبریز ماندگار کرده است. الهامی در شروع نیم فصل دوم، یک باخت و یک مساوی داد اما با بردن ذوب آهن و سایپا در یادگار امام، هنوز امتیازآورترین سرمربی لیگ محسوب می‌شود.

در جدول موفق‌ترین مربیان این فصل لیگ برتر، بعد از الهامی یک مربی جدا شده قرار دارد. گابریل کالدرون، که با میانگین بسیار خوب 2.12 امتیاز از هر بازی ایران را ترک کرد و تیمش را به گل‌محمدی سپرد. میودراگ رادولوویچ و فرهاد مجیدی، دو مربی تازه وارد نیم فصل دوم هم نتایج خوبی گرفته‌اند و هر کدام صاحب میانگین 2 امتیاز از هر بازی شده‌اند. هر چند هنوز، زود است تا درباره کارنامه آن‌ها اظهار نظر کرد.


بیشتر بخوانید: خبر خوش برای سرخپوشان؛ ترابی به بازی با شارجه رسید


نکته جالب جدول بهترین مربیان لیگ، قرار گرفتن امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی در رده‌های ششم و هفتم است. دو مربی که از از هفته‌های ابتدایی تا امروز، همیشه روی نیمکت تیم‌های مدعی بوده‌اند. بخشی از این موضوع، به مربیان تازه وارد برمی‌گردد که میانگین امتیازات‌شان، قابل استناد نیست. بخش دیگر هم، به آمار موفق کالدرون و استراما مربوط می‌شود که دیگر هیچکدام، در لیگ برتر حضور ندارند.

در بین مربیان ناکامی که به صورت میانگین یک امتیاز یا کمتر از هر بازی گرفته‌اند، نام‌های سرشناسی دیده می‌شود. رضا مهاجری و علیرضا منصوریان با میانگین یک امتیاز از هر بازی اوضاع خوبی ندارند. منصوریان اخراج شده و مهاجری، به کارش ادامه می‌دهد. ابراهیم صادقی و مجید جلالی هم، با میانگین کمتر از یک امتیاز هنوز شغل‌شان را حفظ کرده‌اند. جلالی این هفته سرانجام در چهاردهمین حضور روی نیمکت گل‌گهر، دومین بردش را به دست آورد. حسین فرکی هم با سه برد از 18 بازی، شغلش در پیکان را از دست داد. ناکام‌ترین مربی لیگ اما، بهنام سراج بوده که دو بازی اخیر به عنوان مربی موقت صنعت نفت روی نیمکت این تیم نشسته و هر دو بازی، از ذوب آهن و صنعت نفت شکست خورده است.

جدول بهترین مربیان لیگ هجدهم

بررسی بهترین و بدترین مربیان لیگ هجدهم؛ یک ایرانی بالاتر از کالدرون و استراما
* کالدرون، استراماچونی، قلعه‌نویی و گل‌محمدی به ترتیب بهترین مربیان لیگ با بیشتر از 10 هفته مربیگری هستند.
* امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی، تنها مربیان این جدول هستند که تمام هفته‌های لیگ حاضر بوده‌اند.

جدول ضعیف‌ترین مربیان لیگ هجدهم (با حداقل 10 بازی مربیگری)

بررسی بهترین و بدترین مربیان لیگ هجدهم؛ یک ایرانی بالاتر از کالدرون و استراما
* از این لیست سه مربی اخراج شده‌اند و سه نفر، هنوز شغل‌شان را حفظ کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان