تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
جواد نکونام:

اسکوچیچ انتخاب فدراسیون نبود/ کی‌روش حاضر بود با مبلغ کمتری بماند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه قصد ندارد وارد جزئیات مذاکراتش برای هدایت تیم ملی ایران شود، گفت: در انتخاب دراگان اسکوچیچ، فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیرنده نبود.
جواد نکونام
رویداد۲۴ جواد نکونام درباره اینکه گفته می‌شد با او هم برای هدایت تیم ملی ایران پیش از انتخاب دراگان اسکوچیچ صحبت شده بود، گفت: نظر لطف دوستان است که می‌توانم سرمربی تیم ملی باشم. اگر تصمیم گیری‌ها در فوتبال ما درست بود، در زمان کی روش باید اتفاقات بهتری رخ می‌داد. الان هم تیم ما می‌توانست به المپیک برود و هم شرایط تیم ملی می‌توانست بهتر باشد. این برنامه ریزی به ما مربیان لطمه زد.

سرمربی تیم فولاد ادامه داد: زمانی که کی روش در تیم ملی ایران حضور داشت، جلسات خوبی بین او و رئیس فدراسیون برگزار می‌شد و من هم در بعضی از جلسات حضور داشتم. می‌شد برای آینده فوتبال ایران تصمیماتی گرفته شود که به نفع فوتبال باشد.

نکونام در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون با او هم مذاکره کرده بود، گفت: در این مورد صحبتی ندارم. سرمربی تیم ملی انتخاب شده است و نمی‌خواهم وارد جزئیات و صحبت‌هایی که صورت گرفته، بشوم.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران با اشاره به وضعیت تیم ملی در زمان حضور کارلوس کی روش یادآور شد: در شرایطی که کی روش را با آن سابقه کار در رئال مادرید و منچستر یونایتد داشتیم، با یک انتخاب اشتباه رسیدیم به ویلموتس. ویلموتس هم در فوتبال دنیا مربی شناخته شده‌ای است و حداقل مربی تیم ملی بلژیک بوده است و حتماً لیاقت داشته سرمربی بلژیک شده بود.

نکونام ادامه داد: دوستانی که از کی روش انتقاد می‌کردند و از او ایراد می‌گرفتند دوست دارم بدانند فوتبال ایران الان کجا است. آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم فوتبال ما بعد از کی روش دچار افت می‌شود و شما می‌توانید این را ببینید. مهم برای من تیم ملی کشورم است. کی روش، بلاژوویچ، برانکو مربیان خارجی هستند که برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و فوتبال ایران به آن‌ها مدیون است. من با این مربیان خارجی کار کردم و می‌دانم که زحمت کشیدند.

کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی ایران که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفتگو می‌کرد، اظهارداشت: کی روش حاضر بود با مبالغی پایین‌تر از ویلموتس در ایران بماند، چون شناخت کاملی داشت و می‌توانست افتخارات دیگری کسب کند. اشتباه خودمان و قدر ندانستن باعث جدایی کی روش شد. این هم حال و روز فوتبالمان است که شما می‌بینید.

وی درباره چرخش فدراسیون فوتبال از مربی داخلی به سمت مربی خارجی گفت: فدراسیون فوتبال در انتخاب اسکوچیچ تصمیم گیرنده نبود. کسی در فدراسیون اعلام نمی‌کند ما این کار را کردیم. شک نکنید هرکسی هم این را بگوید برای برداشتن فشار است. سرمربی تیم ملی از جای دیگری انتخاب شده است. مردم می‌دانند سرمربی تیم ملی از کجا و چطور انتخاب شده است. اینکه مربی‌ای انتخاب می‌شود که همه ایران به آن نقد دارند و مخالف هستند، مشخص است و بی احترامی به مربیان ایرانی است.

نکونام گفت: قطعاً می‌توانستیم با مربیان ایرانی کار را در تیم ملی ادامه بدهیم. مربیان ایرانی زیادی داریم که می‌توانستند انتخاب شوند، ولی تصمیم گیرنده فدراسیون نبود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی می‌تواند با این وضعیت به جام جهانی صعود کند؟ گفت: تمام این کار‌ها انجام شده که به جام جهانی برویم. کار ما در مرحله گروهی به، اما و اگر کشیده است. اگر قبلاً از مرحله گروهی صعود می‌کردیم، می‌گفتند می‌خواستید صعود نکنید؟ عراق تیمی بود که ما را ۱۰ نفره هم نمی‌توانست ببرد، ولی الان راحت از این تیم شکست می‌خوریم. تازه این تیم ملی عراق خیلی ضعیف است. بحرین هم در ضعیف‌ترین شرایطش است. بحرینی که در جام ملت‌های چین بازی کردیم، خیلی قوی بود. بحرین الان واقعاً تیم ضعیفی است.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان