تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

برخی از جذاب‌ترین فیلم‌های کره‌جنوبی/ سینمایی که امسال اسکار را فتح کرد

موفقیت بونگ جون هو با فیلم سینمایی «انگل» باعث شده توجه زیادی به محصولات سینمای کره جنوبی شود.
برترین فیلم‌های کره‌جنوبی
رویداد۲۴ در کنار کارگردان‌های کشور مکزیک از جمله کوارون، ایناریتو و دل تورو، فیلمساز‌های کره جنوبی نیز در بین بهترین‌ها قرار دارند.

امسال بونگ جون هو را دیدیم که تاریخ سازی کرد و نه تنها جایزه بهترین فیلم بین المللی یا خارجی زبان را برای فیلم «انگل» دریافت کرد؛ بلکه جایزه بهترین فیلم سال را هم از آن خود کرد؛ چیزی که پیش از این در تاریخ هرگز رخ نداده بود.

بونگ جون هو البته تنها نیست و دیگر همکار‌های او مدر سال‌های گذشته فیلم‌های موفقی را ساخته اند و شاید در سال‌های بعد در مسیر بونگ جون هو در جوایز اسکار قدم بگذارند. در ادامه فیلم‌هایی از سینمای کره جنوبی را که موفق بوده اند، معرفی می‌کنیم.

دریای زرد «The Yellow Sea»

فیلم سینمایی «دریای زرد» که داستانی خشونت آمیز دارد، روایتی از یک راننده تاکسی است که به دلیل بدهی‌هایی که بالا آورده استخدام می‌شود تا از چین به کره جنوبی سفر کند و یک پروفسور را به قتل برساند. اما در اتفاقی پیش بینی نشده خودش هدف قتل می‌شود و این راننده تاکسی باید برای نجات جانش فرار کند. نا هانگ جین کارگردانی این فیلم اکشن را داشت و بازیگرانی مثل کیم یون یئوک و‌ها جونگ وو در آن نقش آفرینی می‌کنند.

عصر سایه‌ها «The Age of Shadows»

جی وون کیم در بین سه کارگردان برتر کره جنوبی (چان وون پاک و بونگ جون هو) است که این روز‌ها در حال فعالیت هستند. او در سال ۲۰۱۶ فیلم سینمایی «عصر سایه ها» را کارگردانی کرد که بازیگر فیلم «انگل» نیز در آن حضور دارد. در خلاصه داستان آن آمده است: یک گروه از مبارزان در تلاشند یک محموله مواد منفجره را از شانگ‌های برای از بین بردن امکانات اصلی ژاپن در سئول و عوامل ژاپنی برای متوقف کردن آن‌ها به کار گیرند. یک افسر با استعداد کره ای، ولی جزو پلیس ژاپن که قبلاً در جنبش استقلال بود، سر دو راهی بین انجام وظیفه خود به عنوان یک پلیس و غریزه درونی خود به عنوان یک وطن پرست گیر می‌کند.

مردی از ناکجا «The Man from Nowhere»

فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۶ در ژانر وسترن اسپاگتی ساخته شد و نباید با آن اشتباه گرفته شود؛ فیلم سینمایی «مردی از نا کجا» یکی از هیجان انگیز و اکشن‌ترین فیلم‌های این کشور است که در ده سال اخیر منتشر شده است. این فیلم که به کارگردانی لی جانگ بام ساخته شده پرفروش‌ترین فیلم کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ بود. داستان فیلم از این قرار است که تائه شیک یک مغازه امانت فروشی را اداره می‌کند و آدم مرموز و گوشه گیر با گذشته مبهم است و تنها دوستش، کودک همسایه به نام سوئمی است که مادرش برای یک گروه قاچاقچی کار می‌کند، اما وقتی مادر سوئمی مقداری جنس از این گروه می‌دزد و به صورت جاسازی شده بدون اطلاع تائه شیک در مغازه امانت فروشی میگذارد اوضاع بهم می‌ریزد.

قطار بوسان «Train To Busan»

با وجود فیلم‌های کسل کننده‌ای که در دهه اخیر در ژانر زامبی ساخته شده است، فیلم سینمایی «قطار بوسان» بسیار مورد استقبال قرار گرفت. فیلمی رستاخیزی و اکشن مهیج به کارگردانی یان سنگ هو. این فیلم یکی از بهترین آثاری است که در سال‌های اخیر از سینمای کره منتشر شده است. این فیلم داستان شیوع ویروسی مرگبار در کره جنوبی را روایت می‌کند و در این بین گروهی از مسافران قطار برای زنده ماندن دست و پنجه نرم می‌کنند.

برف شکن «Snowpiercer»

از قطاری به قطاری دیگر. این فیلم سینمایی هم توسط بونگ جون هو کارگردانی شده و ساخت سه فیلم هیجان انگیز خوب در طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ نشان از استعداد او دارد. این داستان یک حادثه تصادفی را به تصویر می‌کشید که باعث یخبندان کره زمین می‌شود و تمامی جمعیت زمین در یک قطار به نام برف شکن زندگی می‌کنند که کل جهان را دور می‌زند. اما مشکل این قطار تبعیض در آن است که افراد ثروتمند در جلوترین مکان قطار و قشر ضعیف‌تر در قسمت انتهایی قرار دارد.

تعقیب کننده «Chaser»

تعقیب کننده، فیلمی اکشن و مهیج کره‌ای به کارگردانی نا هانگ جین است. دو نقش اصلی را در این فیلم کیم یون سئوک و‌ها جونگ-وو ایفا می‌کنند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی هانگ جین است که از روی زندگی واقعی قاتل زنجیره‌ای کره جنوبی، یو یونگ چول الهام گرفته شده‌است. جونگ هو یک کارآگاه کثیف است که دچار مشکل اقتصادی شده. چند تن از افرادی که به او پول بدهکار هستند، ناپدید شده اند و او باید قبل از لو رفتنش خود را از این مخمصه نجات دهد.

خاطرات قتل «Memories of Murder»

خاطرات قتل یا خاطرات جنایت، فیلمی در سبک درام و جنایی براساس داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای هواسئونگ و به کارگردانی بونگ جون هو است. داستان این طور است که برای دومین بار جسد یک شخص پیدا می‌شود؛ دو کارآگاه پلیس محلی خشن و خیره سر مامور رسیدگی به این پرونده شده و بدون هیچ ترفند خاصی، تنها با شکنجه و بازجویی مظنونین در کارشان جلو می‌روند. تا اینکه یک کارآگاه حرفه‌ای از سئول می‌آید تا به آن دو در تحقیقات کمک کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم
نظرات شما
پیشخوان