تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

راهکار‌های پیشگیری از ویروس کرونا از دیدگاه طب سنتی

متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشکده طب سنتی کرمان راه‌هایی را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس ارائه کرد.

طب سنتی کرونا

رویداد۲۴ هاله تاج الدینی متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشکده طب سنتی کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در درجه اول برای مقابله با ویروس کرونا باید آرامش داشته باشیم، چون سیستم ایمنی به شدت تحت تأثیر هیجانات و استرس‌های شما قرار میگیرد. آرام بودن با اصلاح رژیم غذایی و رعایت اصول بهداشتی میتوانید پیشگیری کنید.
بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: ۲۴ کشور جهان درگیر ویروس کرونا هستند
او افزود: در رژیم غذایی خود سیر و پیاز را بگنجانیم و از مصرف کربوهیدرات‌ها مانند قند و شکر و شیرینی پرهیز کنیم، مصرف روزانه دم نوش‌هایی مانند پونه و آویشن وبهارنارنج را در رژیم روزانه به جای چای قرار دهیم و از پرخوری پرهیز کنیم.

تاج الدینی بیان داشت: از زیاده روی در مصرف لبنیات در شیوع بیماری‌های ویروسی پرهیز شود، مصرف روزانه یک عدد آب نارنج و لیموترش را در برنامه خود قرار داده و در رژیم غذایی از روغن‌های مفیدی مانند روغن زیتون استفاده کنیم.

او تصریح کرد: ادویه مانند زردچوبه و زنجبیل را در غذا‌ها استفاده کرده و با تخم بالنگو و آب و عرق بیدمشک و بهارنارنج و مقدار کمی عسل، شربت درست کرده تا هم قلب و هم سیستم ایمنی شما تقویت شود.

او گفت: بادام شیرین را فراموش نکنید ماده غذایی با ارزشی است که سیستم ایمنی و ارگان‌ها اصلی بدن مانند قلب و مغز را تقویت می‌کند و در پیشگیری موثر است.

او افزود: در کنار رژیم غذایی خوب و سالم خواب کافی، پرهیز از استرس و ورزش روزانه بسیار کمک کننده است و شستن دست‌ها و پرهیز از رفت و آمد در مکان‌های شلوغ و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری نیز موثر خواهند بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طب سنتی ، کرونا
نظرات شما
پیشخوان