تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

وزارت بهداشت: ۲۴ کشور جهان درگیر ویروس کرونا هستند

هم اکنون ۲۴ کشور جهان درگیر کروناویروس بوده و بیش از ۱۰۰۰ نفر فوت شده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر درگیر این بیماری هستند.

ویروس کرونا

رویداد۲۴  ارتباط ویدئویی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره کرونا در دفتر معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.


در این ارتباط با ترسیم آخرین سیمای کرونا در ایران و جهان اعلام شد که کرونا وارد کشور ایران نشده است، هم اکنون ۲۴ کشور جهان درگیر کروناویروس بوده و ۹۱۰ نفر فوت شده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر درگیر این بیماری هستند این در حالی است که ۱۱ میلیون چینی در شهر «ووهان» به طور کامل و ۵۹ میلیون چینی در استان «هوبای» به طور نسبی در قرنطینه قرار دارند.
بیشتر بخوانید: جدال بر سر میزان اثربخشی طب سنتی چینی در درمان کرونا
اما در ایران؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی، حداکثر تلاش خود را در جهت تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به کار گرفتند.


در فرودگاه امام (ره) علاوه بر تب سنجی، دوربین‌های حرارتی نصب شده که این کار در فرودگاه‌های بین المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است.


دکتر رئیسی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست تا مرز‌های ورودی اعم از زمینی، دریایی و هوایی را به دقت کنترل کنند.


همچنین معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدارس امکاناتی را برای شستشوی مداوم دست‌ها با مایع مخصوص، تدارک ببینند و یکی از زنگ‌های تفریح را به صورت نمادین در هر روز، زنگ شستشوی دست‌ها قرار دهند، زیرا این کار تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان