تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

جزئیات نامه‌نگاری وزارت صنعت با نهاوندیان/مشکلات کسب و کارهای خرد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، خواستار رفع مشکلات کسب و کارهای خرد آسیب دیده از ویروس کرونا شد.

محمدنهاوندیان

رویداد۲۴ حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، خواستار رفع مشکلات کسب و کارهای خرد آسیب دیده از ویروس کرونا شد.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر نهاوندیان

معاون محترم اقتصادی و دبیر شروع عالی هماهنگی اقتصادی

موضوع: رفع مشکل کسب و کارهای خرد آسیب دیده متأثر از شیوع بیماری کرونا

احتراماً پیرو مباحث مطرح شده در جلسه ستاد بررسی آثار شیوع بیماری کرونا در بخش تجارت مورخ ۹۸/۱۲/۷ و با عنایت به بررسی‌های انجام شده از نتایج زیان بار شیوع بیماری ذکر شده در سطح کشور برای فعالان اقتصادی و هشدارهای بهداشتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایجاد دغدغه و نگرانی‌های عموم مردم در فعالیت‌های تجاری در بخش‌های مختلف، خصوصاً در فعالیت کسب و کارهای خرد صنفی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی موجب شد تا برخی از این گونه فعالیت‌ها، به ویژه در ایام فروش پایانی سال، با آسیب‌های جدی جبران ناپذیری نظیر تعطیلی واحدها، بیکاری، کاهش چشمگیر درآمدها و غیره که منجر به ایجاد مشکلات تأمین معاش، عقب افتادگی اقساط بانکی، بدهکاری و بیکاری گردد.

لذا با توجه به مطالب مطرح شده در جلسه یاد شده و به منظور جبران بخشی از آسیب‌ها و دلنگرانی‌های این قشر زحمتکش، پیشنهادات ذیل جهت استحضار و دستور اقدام ارائه می‌گردد:

۱- مالیات کلیه صنوف (کسب و کارهای خرد مشخص) در اسفندماه بخشوده شود.

۲- در اسفندماه سال جاری صنوف مزبور، از پرداخت حق بیمه خویش و کارگران تحت پوشش معاف گردند.

۳- از اسفندماه سال جاری تا زمان عادی شدن فرآیند فعالیت‌های تجاری در سطح کشور، مطابق با اعلام رسمی وزارت بهداشت نسبت به استمهال اقساط بانکی این بخش از واحدهای صنفی اقدام لازم صورت گیرد.

۴- تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و کم بهره بانکی به این گونه فعالیت‌های تجاری

۵- معافیت پرداخت حق عضویت و شارژ اینگونه فعالیت‌ها از اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی در تشکل‌های دولتی و غیردولتی

۶- معافیت از پرداخت هر گونه هزینه‌های جانبی در حوزه‌های شهرداری، بخشداری‌ها و دهداری نظیر پسماند و غیره برای این گونه فعالیت‌های اقتصادی

حسین مدرس خیابانی

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان