تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به کرونا در کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ابراز امیدواری نسبت به روند بهبودی مبتلایان به کروناویروس جدید و افزایش قابل توجه بهبودیافتگان آن، در عین حال گفت: همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
ابتلا به کرونا در کشور
رویداد۲۴ علیرضا رییسی ضمن اشاره به آخرین آمار بروز بیماری کووید ۱۹ در کشور، گفت: خوشبختانه مجموع بهبودیافتگان این بیماری در کشور به ۴۳۵ نفر رسیده است و نسبت افرادی که بهبود می‌یابند و از بیمارستان مرخص می‌شوند روند بسیار خوبی دارد.

وی گفت: همچنان سه استان گیلان، قم و تهران در صدر ابتلا به این بیماری هستند؛ گرچه روند قم تقریبا به حالت ثابت رسیده است، اما همچنان موارد در این سه استان زیاد است و در سایر استان‌ها به صورت تک‌گیر ابتلا وجود دارد.

رئیسی تاکید کرد: از ابتدا تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر مشکوک به این بیماری که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده که از این میان ۲ هزار و ۳۳۶ نفر تاکنون جواب تست آن‌ها مثبت قطعی بوده است.

وی در ادامه درباره جلسه‌ای که با هیاتی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل وزارت بهداشت برگزار شد نیز گفت: هیات فنی از سازمان جهانی بهداشت و منطقه امرو و دو تن از کارشناسان کشور چین در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه بحث‌های فنی و تکنیکالی در ارتباط با نوع غربالگری، نوع تشخیص، درمان و... این بیماری مطرح شد. همچنین این زبان مشترک وجود داشت که باتوجه به اینکه این ویروس جدید و با رفتار ناشناخته است، باید کشور‌ها تجربیات را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا بتوان بر این ویروس فائق آییم.

رئیسی تاکید کرد: همچنین مسائلی در ارتباط با بحث مرز‌ها و چگونگی بحث‌هایی در ارتباط با پیشگیری، ایزولاسیون و خدمات در منزل و انواع دارو‌های جدیدی که در دست بررسی است نیز مطرح شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان