تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

آلمان خواستار تدابیر مشترک اروپا برای مقابله با کرونا شد

«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان با بیان این که کرونا به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شده است، اتخاذ تدابیر مشترک بین کشور‌های اروپایی برای مقابله با این ویروس را ضروری دانست.

آلمان خواستار تدابیر مشترک اروپا برای مقابله با کرونا شدرویداد۲۴ اشپان در گفت و گو با شبکه دو تلویزیون آلمان (ZDF) گفت که تصورها در مورد این که ویروس کرونا تنها محدود به چین می ماند، اشتباه بود چرا که اکنون شاهد گسترش این ویروس در تمامی نقاط جهان هستیم.
به گفته وی، اکنون این پرسش مطرح است که چگونه می توان سرعت انتشار این ویروس را کم کرد.
اشپان با بیان این که از میان ۱۶ آلمانی مبتلا به این ویروس ۱۴ نفر بهبود یافته اند، تاکید کرد که تصمیم گیری در مورد لغو برنامه های جمعی در ایالت های آلمان به عهده مقامات محلی است با این حال در شرایط کنونی نمایشگاه ها و برنامه های بین المللی که در آن شمار زیادی از شهروندان دیگر کشورها شرکت میکنند، لغو می شوند.
وزیر بهداشت آلمان گفت مقامات این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا در چین، سناریوهایی مانند انتقال این ویروس به خارج از چین و درگیر شدن دیگر کشورها را بررسی و خود را برای مقابله با آن آماده کرده اند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از واهمه نایاب شدن و کمبود مواد مصرفی اعم از خوراکی و بهداشتی به فروشگاه‌های بزرگ در این کشورها هجوم آورده‌اند.


بیشتر بخوانید: موسوی، اقدامات وزارت خارجه در حداقل رساندن آثار منفی ناشی از کرونا را تشریح کرد


با افزایش ترس عمومی از گسترش ویروس کرونا در جوامع اروپایی، دولت انگلیس اتاق جنگ تشکیل داده، فرانسه و ایتالیا محدودیت‌هایی را برای تجمعات در نظر گرفته‌اند و هجوم مردم برای خرید ماسک و ژل ضدعفونی، باعث نایاب شدن این اقلام پزشکی شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلمان ، ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان