تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

گرمی هوا، سرعت شیوع کرونا را کاهش می‌دهد؟

تجربیات گذشته نشان می‌دهد که امکان کاهش سرعت شیوع کروناویروس با گرم‌تر شدن هوا وجود دارد.

گرمی هوا، سرعت شیوع کرونا را کاهش می‌دهد؟رویداد۲۴ براساس مطالعات متخصصان مرکز هواشناسی آکوودر روی بیماری‌های قبلی، آب‌وهوا می‌تواند در شیوع کروناویروس نقش اساسی داشته باشد و شاید گرم‌تر شدن هوا به بهبود اوضاع کمک کند.

این متخصصان با مطالعه الگو شیوع ویروس‌ها در اپدیمی‌های سارس در سال ۲۰۰۳ و آنفلوآنزا اسپانیا در سال ۱۹۱۸ به این نتیجه رسیده‌اند. جوئل میدرز، مدیرعامل اکوودر در این رابطه می‌گوید: «شاید هم اکنون بخاطر ضعیف بودن قدرت تابش خورشید در نیم کره شمالی، هوا در حال کمک کردن به افزایش سرعت شیوع کروناویروس باشد. اما با توجه به تجربیات گذشته مثل سارس، این امکان وجود دارد که با تابش بیشتر خورشید و افزایش دما، سرعت شیوع ویروس کاهش پیدا کند و ممکن است گرمای تابستان بتواند این تب این بیماری را فروبنشاند.»

او این موضوع صرفا یک احتمال است و ممکن است کروناویروس رفتاری کاملا متفاوت با ویروس‌های قبلی از خود نشان بدهد.

میدرز در این رابطه می‌گوید: «شاید رفتار این کروناویروس بسیار متفاوت باشد، ما به تازگی در حال یادگیری درباره آن هستیم. این احتمال وجود دارد که این ویروس مانند دیگر ویروس‌های هم نوعش واکنش نشان ندهد و با گرم‌تر شدن هوا و افزایش شدت نور خورشید، سرعت شیوع آن کاهش پیدا نکند. اگر این اتفاق رخ بدهد ممکن است میلیون‌ها نفر با این ویروس درگیر بشوند و یک شرایط همه‌گیری به وجود بیاید.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان