تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
ترامپ اعلام کرد:

مرز‌های آمریکا با کانادا بسته می‌شود

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلان کرد که مرز‌های کشورش را با کانادا به علت همه گیری ویروس کرونا به صورت موقت بر روی سفر‌های غیرضروری می‌بندد.
بستن مرز‌های آمریکا با کانادا
رویداد۲۴ ترامپ در توئیتر نوشت: ما (واشنگتن و اوتاوا) توافق کردیم به صورت موقت مرز شمالی با کانادا را بر روی آمد و شد‌های غیرضروری ببندیم.

وی در این توئیت یادآوری کرد که روابط بازرگانی دوجانبه تحت تاثیر این تصمیم قرار نخواهد گرفت.

براساس جدیدترین داده‌های رسمی که روز چهارشنبه در آمریکا منتشر شده، تمامی ایالت‌های این کشور درگیر ویروس کرونا شده‌اند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، همزمان با تداوم شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، در تمامی ایالت‌های آمریکا مورد ابتلا به کرونا تایید شده است. همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به رغم اتخاد تدابیر شدید محدودکننده، کارشناسان هشدار می‌دهند که جوامع انسانی برای چند ماه با چالش‌های ناشی از شیوع کرونا دست و پنجه نرم خواهند کرد.

بیشتر شهروندان شهر‌های مهم آمریکا و اروپا همچنان خود را قرنطینه کرده اند. دولت آمریکا نیز در حال اجرایی کردن طرح اضطراری کنترل مرز‌ها است که شامل بازگرداندن مهاجرانی می‌باشد که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده اند.

در همین حال مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که شیوع کرونا و چالش‌های ناشی از آن در جامعه آمریکا ممکن است دست کم تا چند ماه دیگه بطول بینجامد.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها (۶۰ درصد) اعتماد اندکی نسبت به اظهارات و اطلاعات ارائه شده از سوی دونالد ترامپ درباره شیوع کرونا دارند، یا اصلا اعتمادی به حرف‌های او ندارند.

براساس جدیدترین آمار‌های رسمی اعلام شده، تاکنون ۶،۵۲۴ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که ۱۱۶ فوتی داشته و از مجموع مبتلایان ۱۰۶ نفر بهبود یافته اند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان