تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

ترامپ: وضعیت اضطراری در آمریکا ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد

رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام تصمیمات جدید دولت برای مقابله با شیوع گسترش کرونا از شهروندان کشورش خواسته در ۱۵ روز آینده در تجمعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند.
ویروس کرونا در آمریکا
رویداد۲۴ به نقل از یورونیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید، از مردم کشورش خواست در اجتماعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند تا بلکه از این طریق شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده به کلی مهار شود.

رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل بحران ناشی از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری ویروس کرونا و نحوه مدیریت این بحران در روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شدت از سوی رقبای سیاسی و دمکرات‌ها تحت انتقاد قرار دارد، زمان احتمالی مهار کامل این بحران در کشورش را ماه جولای یا آگوست آینده اعلام کرد.

ترامپ در این خصوص تصریح کرد که اگر به خوبی در این زمینه تلاش شود و شهروندان نیز با عمل به توصیه‌های بهداشتی همراهی کنند حوالی ماه‌های جولای یا آگوست به پایان وضعیت بحرانی کنونی خواهیم رسید.

دونالد ترامپ در خصوص پیشنهاد‌های مطرح شده برای به تعویق افتادن انتخابات مقدماتی و درون‌حزبی ریاست جمهوری که قرار است روز سه‌شنبه در چهار ایالت آمریکا برگزار شود، گفت که چنین پیشنهادی بی‌فایده است. وی در ادامه یادآور شد که این برعهده مسئولان ایالت‌ها است که به خوبی در این مورد تصمیم گیری کنند. به گفته ترامپ، به تعویق انداختن انتخابات مسئله مهمی است، اما از دیدگاه وی ثمری ندارد.

این در حالی است که «مایک دی واین» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت اوهایو ساعاتی پیش خواستار آن شده بود که انتخابات درون‌حزبی در ایالت تحت ریاست‌اش دست کم تا دوم ژوئن به تعویق بیافتد. وی همچنین با انتشار توییتی اعلام کرده بود، چون به صورت یکجانبه اختیار به تعویق انداختن رای‌گیری را ندارد برای عملی شدن این کار به دستگاه قضایی متوسل خواهد شد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان