تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیران سرخابی از جیب چه کسی این طور خرج می کنند؟

«پرسپولیس و استقلال از کجا این همه پول آورده اند؟» آنها بازیکنان میلیاردی جذب می کنند و اصلا معلوم نیست که چه کسی باید پول این بازیکنان را بدهد. رقم نقل و انتقالات دو تیم پایتخت بسیار بالا رفته و بدتراز همه این است که پای بازیکنانی میلیاردی هزینه می کنند که لزوما ارزش این همه پول را هم ندارند.
رویداد۲۴- «پرسپولیس و استقلال از کجا این همه پول آورده اند؟» آنها بازیکنان میلیاردی جذب می کنند و اصلا معلوم نیست که چه کسی باید پول این بازیکنان را بدهد. رقم نقل و انتقالات دو تیم پایتخت بسیار بالا رفته و بدتراز همه این است که پای بازیکنانی میلیاردی هزینه می کنند که لزوما ارزش این همه پول را هم ندارند. 

این طور که در شایعات شنیده می شد، کاوه رضایی به استقلال پیشنهاد 1.8 میلیاردی داده و کنعانی زادگان هم به پرسپولیس پیشنهاد1.5 میلیاردی.خب اگر این پیشنهاد ها حتی بازارگرمی هم که باشد در بهترین حالت 3.3 میلیارد تومان خرج این دوبازیکن شده. کدام بازیکنان؟ یکی شان مهاجم سوم لیگ برتر است ؛ کاوه رضایی. او در 1623 دقیقه ای که بازی کرده فقط 7 بار موفق به گلزنی شده. یعنی هر 231 دقیقه یک گل . یعنی حدود هر 3 بازی یک گل. جوان 24 ساله که اگر آقای گل لیگ شود شاید ارزشی برابر 1میلیارد داشته باشد اماحالا گفته می شود نزدیک به 2 میلیارد می گیرد. 

دومی شان هم مدافع تیم سقوط کرده ملوان است. جوان 23 ساله که تیم اش این قدر گل خورده و جبران نکرده که به دسته پایین تر رفته است.تیم او در سال گذشته 35 گل خورده که از این نظر سومین خط دفاع افتضاح لیگ برتر است. یعنی آنها از پرسپولیس با سوشا مکانی و بنگر و نورمحمدی هم یک گل بیشتر خورده اند. او حالا با یک قراردادی حداقل بیش از 1.5 میلیارد تومان با استقلال به توافق رسیده. 

یعنی هر دوتای این بازیکنان می توانستند در تیم رقیب باشند و به خاطر شرایط مالی متفاوت تیم دیگر را انتخاب کرده اند. حالا سوال از مدیران دو تیم این است که این پول بی زبان را از کجا می اورند و با اجازه چه کسی خرج چنین بازیکنانی می کنند؟

سوال این است که مگر باشگاه صاحب ندارد که پول بی زبان خود باشگاه این طور بی حساب به پای بازیکنان ریخته نشود. پرسپولیس و استقلال که از خودشان ساختمان هم ندارند و ورزشگاه شان را از شهرداری هدیه می گیرند کجا به چاه نفت یا گنجینه رسیده اند که این طور حاتم بخشی می کنند؟

مگر غیرازاین است که آنها خصوصی نشده اند. مگر غیر از این است که حالا هر پولی به هر نحوی به جیب شان برسد به نوعی شکل بیت المال پیدا می کند. اصلا آنها پول بیت المال نمی دهند تیم های دیگر چطور؟

وقتی فوتبالی داریم که همه تیم هایش دولتی هستند حتی اگر پرسپولیس و استقلال هم خصوصی باشند باز نباید اجازه داشته باشند که این طور پول بی زبان را حرام کنند. 

سرخابی های پایتخت حتی اگر پول اسپانسررا هم به بازیکنان بدهند حق ندارند در رقابت با پول های دولتی این طور از جیب مردم خرج کنند. آنها روی بازیکنان دست می گذارند بازیکنان گران می شوندو یک جای دیگر باید هزینه اش را مردم بدهند.

در روزهایی که به فیش های میلیونی مدیران اشاره های زیادی می شود چه عجیب است که کسی به حقوق بیش از اندازه فوتبالیستها کاری ندارد. اگر یک مدیر حتی فیش حقوقی 20 میلیونی هم داشته باشد در سال درآمدی 240 میلیونی دارد اما یک فوتبالیست برای بازی کردن در لیگ برتر در کمترین حالت 300میلیون گیرش می آید.

حالا یک نفر جواب نمی دهد که مدیران سرخابی پول راازکجا می آورند و بااجازه چه کسی هزینه اش می کنند؟ یک نفر جواب نمی دهد که خرج هایی که تاامروز کرده اندچطور؟ یعنی نمی شود علی فتح الله زاده و رویانیان و عابدینی را سوال پیچ کنند که چرا فلان سال فلان بازیکن را اینقدر تومان خریده اید؟

حتما نمی شود که امروز دو خرید متوسط لیگ برتری رقم هزینه را تا بالای 3میلیارد می برند. اگر ساز و کاری برای حسابرسی وجود داشت مدیران می دانستند که حق ندارند  3میلیارد خرج این بازیکنان بی کیفیت کنند و دست و دلشان می لرزید برای امضا کردن چک برای رضایی و کنعانی زادگان . اما حساب و کتابی درکار نیست. سرخابی ها به سان 8 سال قبل سپاهان پولدار شده اند. از جیب مردم می گیرند به جیب فوتبالیست ها می ریزند و تمام . 

هیچ کس هم کک اش نخواهد گزید
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
1
عاااالی حرف حقیقته ولی کو جواااابش؟کسی هست جوابشو بده؟نه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان