تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
استاندار قم خبر داد؛

اجرای طرح ضربتی مقابله با ویروس کرونا طی دو هفته آینده در قم

استاندار قم گفت: طی دو هفته آینده با بهره‌گیری از توان ارتش و سپاه پاسداران طرح ضربتی برای ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا در قم اجرا می‌شود.

رویداد۲۴ بهرام سرمست قبل از ظهر شنبه در نخستین روز از تعطیلات نوروزی در حاشیه دیدار خود با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارائه گزارشی از برنامه‌های انجام شده برای مهار ویروس کرونا در قم، اظهار داشت: نیروهای ارتش و سپاه پاسداران به کمک کادر درمانی برای مهار کرونا وارد عمل شدند و ما از فعالیت‌های آنها تشکر و تقدیر می‌کنیم.

وی بیان کرد: باید برای مدیریت بحران همه دستگاه‌های اجرایی این روند را ادامه دهند همچنین باید محدودیت‌هایی در ورودی‌ها و خروجی‌های استان و مراکز خرید صورت گیرد هراندازه بتوان جلوی تجمعات را گرفت حلقه انتشار هم شکسته می‌شود.

استاندار قم با اشاره به با تثبیت وضعیت کرونا در قم، گفت: قرار است طی دو هفته آینده با بهره گیری از توان ارتش جمهوری اسلامی یک طرح ضربتی دیگری برای ریشه کنی این بیماری از امروز به مدت دو هفته در قم اجرا شود تا انشا الله ۱۵ فرردین ماه ویروس کرونا به طور کامل در قم ریشه کن و مهار شده باشد.

لزوم مشارکت مردم در مهار ویروس کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم همکاری مردم برای مهار کرونا، افزود: مردم باید با کاهش تجمعات و افزایش روند قرنطینه خانگی به ویژه در این ۱۴ روز تعطیلات نوروزی به کاهش میزان ابتلاء به کرونا کمک کنند، طی هفته گذشته ما وضعیت ثابتی داشتیم.

سرمست با تأکید بر اینکه باید از هرگونه تجمع در شهر قم جلوگیری شود و اگر بتوان این حلقه را شکست داد می‌توان آمار افراد درگیر با کرونا را کاهش داد، گفت: طی این بحران ما تعدادی از همشهریان خود را از دست دادیم و این خود مردم هستند که باید همکاری کنند.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای ارتش وسپاه برای مقابله با بجران کرونا در قم، گفت: پایگاه‌های ارتش در ورودی و خروجی شهر و اجرای طرح غربالگری همچنین در زمینه ضدعفونی کردن میادین و معابر شهر اقدامات مناسبی انجام دادند که انشاالله اجر خود را خواهند گرفت و ما از آنها تقدیر می‌کنیم.

استاندار قم با اشاره به استقرار بیمارستان سیار ارتش در قم بیان کرد: امید است با بهتر شدن وضعیت بحران و کاهش تردد و افزایش همکاری مردم و همچنین اجرای طرح ضربتی در آینده نیاز به استقرار این بیمارستان نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ضربتی با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران امید است با مشارکت مردم تا ۱۵ فرودین بحران کرونا را مهار و این استان در زمینه مهار و مقابله الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان