تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
اعتراف بزرگ شهردار برگامو:

آلودگی اسپانیا به ویروس کرونا از یک بازی فوتبال آغاز شد

مسابقه دو تیم آتالانتا برگامو و والنسیا در لیگ قهرمانان اروپا احتمالا نقطه شروع شیوع کرونا ویروس در اسپانیا بوده است.

ویروس کرونا در اسپانیارویداد۲۴ ‌جورجو گوری شهردار برگامو امروز در حرفهایی تکان دهنده گفت احتمال آلودگی 40 هزار تماشاچی این بازی و تبدیل شدن آنها به ناقل بیماری وجود دارد .

استان برگامو در کشور ایتالیا واقع شده و حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که تا کنون ۶۴۷۱ نفر از ساکنان آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین حدود ۵۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. شهردار برگامو جورجو گوری در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: شرایط اصلا خوب نیست و روز به روز بدتر هم می شود.


بیشتر بخوانید: مسی هم برای مبارزه با ویروس کرونا دست به کار شد


گوری همچنین صحبت های عجیبی را درباره دیدار دو تیم اتالانتا و والنسیا مطرح کرد. او مدعی شد که تمام افراد حاضر در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا که به تماشای این بازی نشسته‌اند احتمال آلودگی شان وجودی دارد ؛ اتفاقی که گوری از آن به عنوان یک بمب بیولوژیکی یاد کرد.

آلودگی اسپانیا به ویروس کرونا از یک بازی فوتبال آغاز شد

گوری در مورد اینکه چرا ویروس کرونا در برگامو تا این حد افزایش یافته توضیح می دهد و می گوید که یکی از مهمترین دلایل این موضوع دیدار بین دو تیم آتالانتا و والنسیا بوده است. مسابقه‌ای که در آن حدود ۴۰ هزار هوادار حضور داشتند. اما به هر حال در آن زمان هیچ کس از وخامت اوضاع اطلاع نداشته است:ما درست نمی‌دانستیم که در آن زمان چه اتفاقی دارد می افتاد.اما حالا فکر می کنیم این مسابقه می‌تواند نقطه شروع شیوع این ویروس در اسپانیا باشد.

اطلاعات اولین بیمارکرونایی در ایتالیا در تاریخ 23 فوریه ثبت شده و این بازی 4 روز قبل برگزار شده. گوری می گوید:ما از گشتن و همه گیری این بیماری با خبر نبودیم .خیلی ها هم بازی را به صورت گروهی نگاه کردم و ما فکر می کنیم آن شب خیلی هم ویروسی شدند.

 

 


به نظراو ، جرقه ای که می توانسته این شیوع عظیم را در ایتالیا ایجاد کند ، موردی از بیماری است است که در بیمارستان محلی درمان شده بدون اینکه کسی متوجه شود کرونا ویروس او مثبت است.


جالب اینکه خود برگامو در غرب ایتالیا بعد از شیوع بیشترین کشته را در بین سایر مناطق داده است.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان