تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
۱۱ سال از باخت تلخ گذشت

روزی که کریمی دعوت نشد و سعودی‌ها نفس کشیدند!

شاید یکی از تلخ‌ترین باخت‌های دهه اخیر ملی، شکست مقابل عربستان در استادیوم آزادی بود. روزی که یک ستاره کم داشت؛ علی کریمی.

باخت تیم ملی ایران مقابل عربستانرویداد۲۴ ‌باخت ناباورانه به عربستان در استادیوم آزادی و بعد از آن‌ برکناری پر از جنجال علی دایی از سمت سرمربیگری تیم ملی، مسائلی است که در رسانه بیش از پیش به آن پرداخته شده و تقریبا وجه پنهانی ندارد. اما یک مسئله مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته و آن هم عدم دعوت از علی کریمی، علی‌رغم توقعات فوتبالی‌ها و فشار رسانه‌ای بود.

تیم‌ ملی ایران بعد از کسب تساوی مقابل کره جنوبی در ایران باید با عربستان بازی می‌کرد و نیاز مبرم به کسب سه امتیاز برای راه‌یابی به جام جهانی ۲۰۱۰ داشت. همین امر در کنار حضور ستاره‌هایی مثل کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا همه را امیدوار به دعوت دوباره علی کریمی به تیم ملی توسط علی دایی کرده بود.

امیدواری‌ای که هم‌چنان سایه ترس بر روی آن سنگینی می‌‌کرد. ترس اختلاف علی دایی و علی کریمی که ممکن بود رسیدن این دو به تیم ملی را باز هم ناممکن کند. درست همان زمان شایعه دعوت کریمی به تیم ملی برای بازی با عربستان به رسانه‌های عربستانی هم کشیده شده بود و به نوعی استرس برای آن‌ها به وجود آمد. دلیلش هم این بود که کریمی روی فرم قرار داشت و می‌توانست سرنوشت‌ساز باشد.

اما درست ۱۰ روز قبل از بازی که لیست افراد دعوت شده به سرپرست تیم اعلام شد، باز هم یک سورپرایز در لیست وجود داشت. آن هم عدم دعوت از علی کریمی بود. علی دایی ساعت ۲۲ لیست را به سرپرست تیم اعلام کرد تا او‌ را به صدا و سیما بفرستد و با اعلام خبر ساعت ۲۳:۳۰ شبکه خبر بازیکنان دعوت شده خود را به کادر فنی معرفی کنند.

در این فاصله ۱:۳۰ ساعت اطرافیان علی دایی و هم‌چنین نزدیکان او‌ در تیم ملی سعی در متقاعد کردنش برای دعوت کریمی به تیم‌ ملی برای بازی با عربستان داشتند که در نهایت دایی با توجه به استخاره‌ای که انجام داده بود این مهم را انجام نداد تا فشار بر روی او و تیم ملی درست قبل از این بازی حساس افزایش یابد.

نکته جالب توجه این است که عربستانی‌ها دو روز قبل از انجام بازی با هواپیمای اختصاصی پادشاه به ایران سفر کردند. بازی قرار بود هشتم فروردین سال ۸۸ برگزار شود و سعودی‌ها ششم فروردین به ایران سفر کردند. در آن زمان خوزه پسیرو پرتغالی هدایت سعودی‌ها را بر عهده داشت و محمد نور کاپیتان تیم بود. آن‌ها به محض ورود به ایران از مسئولان فدراسیون که برای استقبال رفته بودند پرسیدند علی کریمی بالاخره دعوت شد یا خیر؟ وقتی که فهمیدند او در لیست حضور ندارد لبخند رضایتی بر صورت آن‌ها نشست.


بیشتر بخوانید: نکونام: زمان برانکو و کی‌روش یک عده چوب لای چرخ تیم ملی می‌گذاشتند


بعد از برکناری علی دایی، افشین قطبی به تیم‌ ملی آمد و‌ اولین کارش دعوت از علی کریمی بود. دعوتی که به نفع هر دو‌ بود و‌ کریمی در بازگشت دوباره به تیم ملی نمایش خوبی داشت و بعد از آن‌ هم یکی از نفرات فیکس دعوت شده بود.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان