تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

۴ نمونه از بهترین رمان‌ها را بشناسیم

شاید بسیاری از ما دوست داشته باشیم که کتاب خوان باشیم؛ اما، چون کتاب‌هایی که خوانده‌ایم ما را جذب نکرده‌اند علاقه چندانی به کتاب خواندن پیدا نکرده‌ایم و همواره جای خالی آن را در زندگی احساس می‌کنیم. «ایرنا زندگی» ۴ نمونه از معروف‌ترین و برترین رمان‌ها را معرفی می‌کند که هر کدام به تنهایی برای علاقه‌مند کردن شما به کتاب و کتاب‌حوانی کافی است.

سرگرمی برا گذراندن اوقات فراغترویداد۲۴ شاید بسیاری از ما دوست داشته باشیم که کتاب خوان باشیم؛ اما چون کتاب‌هایی که خوانده‌ایم ما را جذب نکرده‌اند علاقه چندانی به کتاب خواندن پیدا نکرده‌ایم و همواره جای خالی آن را در زندگی احساس می‌کنیم. «ایرنا زندگی» 4 تا از معروف‌ترین و برترین رمان‌ها را معرفی می‌کند که هر کدام به تنهایی برای علاقه‌مند کردن شما به کتاب و کتاب‌حوانی کافی است.

قلعه حیوانات؛ لقمه شیرین سیاست در غالب رمان

کتاب رمان قلعه حیوانات نوشته جرج اورول، در غالب شخصیت‌های حیوانات یک مزرعه داستانی را روایت می‌کند که قابل پیش بینی نیست. علت معروفیت این کتاب دوری از گزافه گویی، دراز نویسی و داستان قابل درک آن است. اغلب نویسندگان رمان‌ها، به توصیف جزییات برای تصویرسازی بهتر تاکید دارند؛ اما اورول از نویسندگانی است که در آثار خود کمتر به این موضوع علاقه‌مند است. یکی از معروف‌ترین جملات این کتاب «همه با هم برابرند، اما برخی برابرتر هستند» است.

نفرتی که تو می‌کاری؛ علت خشونتی که بر ما می‌شود خود ما هستیم

شاید این جمله کمی ما را در فکر فرو ببرد و به این فکر کنیم که چرا خود ما علت هستیم. علت دقیقا نفرتی است که ما در انسان‌های اطراف‌مان ایجاد می‌کنیم و وقتی خشونتی علیه ما صورت می‌گیرد همه انگشتان اتهام رو به شخصی است که فوران کرده است. کتاب نفرتی که تو می‌کاری نوشته انجی توماس درباره خشمی است که سفید پوستان در سیاه پوستان ایجاد کرده و حالا بیشتر آنها را مردمانی تهی از تمدن می‌شناسند. زبان روان این کتاب باعث می‌شود شما در تمام فراز و نشیب‌ها خود را احساس کنید و با خنده‌ها بخندید و با گریه‌ها گریه کنید.

عشق سال‌های وبا؛ شور و شوق عشق جوانی و پایبندی ابدی به آن

عشق سال‌های وبا نوشته گابریل گارسیا ماکز، تمام شور و هیجان عشق را از دوران نوجوانی تا میانسالی روایت می‌کند. اتفاقا این کتاب به علت توصیف‌های بی نظیر جزییات و ظرافت‌ها معروف است. نویسنده در این کتاب، تصویرهای ناب و تکرار نشدنی‌ای به مخاطب القا می‌کند از حال شیدایی عشق جنون‌آمیز تا تقدس غم دوران جدایی.


بیشتر بخوانید: پر کردن اوقات فراغت با ۱۰ توصیه جذاب و سرگرم‌کننده


فاوست؛ جدال بین خدا و شیطان

کتاب فاوست نوشته یوهان ولفگانگ فون گوته تنها یک کتاب نیست؛ بلکه تولد یک فرهنگ است. این کتاب جزو آثار کلاسیک اروپا است و جدالی بین خدا و شیطان را روایت می‌کند. از دید منتقدان روایت این داستان از دید گوته بهترین بوده است و می‌توانیم این کتاب را سرآغازی بر تاریخ فلسفه غرب بدانیم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان