تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

ترامپ: پیک ویروس کرونا در دو هفته آینده رخ می‌دهد / سخت‌ترین دو یا سه هفته تاریخ کشورمان را پیش رو داریم

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اوج شیوع ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آینده رخ می‌دهد، گفت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ۳۰ روز آینده موضوع مرگ و زندگی است.

ویروس کرونا

رویداد۲۴   «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که هفته‌های گذشته با تمسخر درباره ویروس «کووید۱۹» و خطری که می‌تواند برای ایالات متحده داشته باشد صحبت می‌کرد، امروز با عقب‌نشینی آشکار، این بیماری را «مسئله مرگ و زندگی» برای این کشور دانست.

ترامپ بامداد چهارشنبه طی سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی «کارگروه کروناویروس» کاخ سفید، با بسیار مهم دانستن لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ۳۰ روز آینده در آمریکا، گفت: «این موضوع مرگ و زندگی است... دو هفته آینده، بسیار سخت و دردناک خواهد بود».
بیشتر بخوانید: در عراق چه خبر است؟/ پشت پرده خبر مذاکرات محرمانه در آمریکا برای حمله به گروه‌های نزدیک به ایران چیست؟

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با خودستایی از عملکرد دولتش در واکنش به شیوع ویروس کرونا، این بیماری را «طاعون» توصیف کرده و افزود: «ما در حال انجام آزمایش‌های بیشتر و سریعتر برای تشخیص مبتلایان به کرونا هستیم».

رئیس‌جمهور ایالات متحده با رونمایی از طرح ۳۰ روزه برای کاستن از سرعت شیوع این ویروس در آمریکا، تخمین زد که اوج شیوع کرونا طی دو هفته آینده در این کشور رخ دهد.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شرایط روز‌های آینده آمریکا گفت: «می‌خواهم مثبت باشم. نمی‌خواهم منفی باشم... سخت‌ترین دو یا سه هفته تاریخ کشورمان را پیش رو داریم».

پیشتر دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن تخمین زده بود ویروس کرونا طی چهار ماه آینده به‌صورت میانگین تا ۸۱ هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ می‌کشد و تا ماه ژوئن نیز فروکش نمی‌کند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرونا ، ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان