تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

پمپئو: تحریم‌های ایران، مواد دارویی و انسانی را شامل نمی‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا بدون ارائه پاسخ صریح و شفاف به این سوال، به‌صورت مبهم گفت: ما به‌طور مداوم در حال ارزیابی تمام سیاست‌های خود هستیم، پس پاسخ اینکه آیا اصلا در آن تجدید نظر می‌کنیم، "البته" است. وی همچنین در حالی ادعا کرد که تحریم‌های ایران، مواد دارویی و انسانی را شامل نمی‌شود که که پزشکان و مسئولان جمهوری اسلامی بار‌ها تأکید کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا مانع از رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی به ایران می‌شود.

پمپو

رویداد۲۴  علی‌رغم انتقادات شدید مسئولان جمهوری اسلامی ایران و درخواست‌های متعدد جهانی برای کاهش تحریم‌های ایران به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹»، مقامات آمریکایی باز هم بر تداوم تحریم‌های یک‌جانبه اصرار می‌ورزند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «مایک پامئو» وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه در حال سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی بود که یک خبرنگار از وی درباره احتمال کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا سوال کرد.
بیشتر بخوانید: سایه جنگ بر سر منطقه کرونازده خاورمیانه/ آیا آمریکا به عراق و نظامیان ایران حمله می‌کند؟
پامپئو بدون ارائه پاسخ صریح و شفاف به این سوال، به‌صورت مبهم گفت: «ما به‌طور مداوم در حال ارزیابی تمام سیاست‌های خود هستیم، پس پاسخ اینکه آیا اصلا در آن تجدید نظر می‌کنیم، "البته" است».

وی همچنین در حالی ادعا کرد که تحریم‌های ایران، مواد دارویی و انسانی را شامل نمی‌شود که که پزشکان و مسئولان جمهوری اسلامی بار‌ها تأکید کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا مانع از رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی به ایران می‌شود. در تأیید این مسئله نیز، «مارا کارلین»، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد که به‌رغم تاکید وزیر خارجه آمریکا مبنی بر معافیت کالا‌های بشردوستانه از تحریم‌های این کشور علیه ایران، بسیاری از کشور‌ها از کمک کردن به ایران بیم دارند.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز چندی پیش نوشته بود: «با اینکه دولت ترامپ می‌گوید که به مردم ایران پیشنهاد کمک داده و می‌خواهد ارسال دارو به ایران را تسهیل کند، اما این پیشنهاد شرایط بسیار زیادی دارد و واردکنندگان می‌گویند که برای پیدا کردن بانک‌هایی که راضی به حرکت در فرایند پیچیده تامین مالی آن‌ها باشند، مشکل بزرگی است».

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پمپئو
نظرات شما
پیشخوان