تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

عدنان الرزفی از سمت نخست‌وزیر موقت عراق کناره‌گیری کرد

نخست‌وزیر مکلف عراق از سمت خود کناره‌گیری کرد.
کناره گیری عدنان الرزفی
رویداد۲۴ به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «عدنان الرزفی»، نخست‌وزیر مکلف عراق از سمت خود کناره‌گیری کرد.

منابع رسانه‌­ای و سیاسی پیشتر از قصد الزرفی برای انصراف از ماموریت تشکیل کابینه طی نشست مذکور خبر داده­‌اند. این در حالی است که قدرت­‌های سیاسی برای نامزدی «مصطفی الکاظمی»، رئیس دستگاه اطلاعات عراق توافق کرده‌­اند.

الزرفی طی نامه‌ای خطاب به مردم عراق، به خاطر این‌که قادر به ادامه ماموریت خود و برآوردن اتحاد در این کشور نیست عذرخواهی کرد.

وی در ادامه گفت: «این سمت را با وجدانی آرام ترک می‌کنم چراکه باید کشورمان را به ساحل آرامش و ثبات برسانیم.»

الزرفی در پیامی خطاب به ملت عراق گفت: از وقایعی که بر روند تکلیف نخست‌وزیر در میان حمایت ملت عراق گذشت، متاسف هستم.»

بیشتر بخوانید: درخواست رفع تحریم‌های ایران به خاطر کرونا، کار دست «عدنان الزرفی» داد/ چگونه عراق بر سر «مصطفی الکاظمی» به اجماع رسیدند؟

الزرفی افزود: «ابتدا انصراف خود را به همه کسانی که به ما اعتماد کردند، اعلام می‌کنم. مشتاق پیشرفت در انجام ماموریتم با هدف مهم نجات عراق و بازگشت کشور به مسیر ثبات و کارآمدی در منطقه عربی و اسلامی و بین‌المللی بودم.»

وی گفت: «هفته‌های گذشته آغاز حقیقتی برای سیاست عراق بر اساس شراکت اقتصادی مولد و مستمر با کشور‌های جهان و تنظیم عملکرد نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی و تعیین جدول خروج آنان بود.»

الزرفی تاکید کرد که انصرافش از ادامه ماموریت تشکیل دولت با هدف حفظ وحدت عراق و منافع عالی کشور است.

وی گفت: «پیام ملی من رسیده است، تجربه ماموریت خود را با خاطری آسوده ترک می‌کنم، با پشتکار تمام با همکاری برخی نیرو‌های سیاسی و مردم عراق برای انتقال کشور به ساحل امن و ثبات و شکوفایی تلاش کردیم.»

الزرفی تاکید کرد: «عدم موفقیت تجربه من در ماموریت تشکیل کابینه به دلایل داخلی و خارجی باز می‌گردد و این امر مانع خدمتگذاری من به مردم در جایگاه فعلی نمایندگی نخواهد شد.»
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نخست وزیر عراق ، عراق
نظرات شما
پیشخوان