تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

بازیگر نقش حاجی مالکی در پایتخت کیست؟

امیر سید زاده تهیه کننده سینما و تلوزیون است که به پیشنهاد محسن تنابنده نقش حاجی مالکی را در سری ششم پایتخت ایفا کرد.

حاجی مالکی در پایتخت

رویداد۲۴ سید امیر سیدزاده  متولد سال 1345 در مشهد ،تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. .وی دارای سه فرزند ( دو پسر و یک دختر) است که پسر بزگش نیز در زمینه سینما فعالیت دارد. از مهم‌ترین آثار سید امیر سیدزاده می‌توان به فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی، سریال روز‌های زیبا و فیلم شماره ۱۷ سهیلا اشاره کرد.

سید امیر سیدزاده کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۸۷ در سریال روز‌های زیبا به کارگردانی جواد افشار به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مادر قلب اتمی، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای سید امیر سیدزاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی یاور، مریم کاویانی، عنایت بخشی و حسن جوهرچی را تجربه کرد.
بیشتر بخوانید: ایدئولوژی در سایه لودگی/ حاشیه‌هایی که فقط برای جذب مخاطب ساخته می‌شوند +فیلم
سید امیر سیدزاده در سال ۱۳۹۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم سید امیر سیدزاده در این سال، فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمدزاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سید امیر سیدزاده فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی بوده است. سید امیر سیدزاده سال ۱۳۹۳ فیلم مادر قلب اتمی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. سید امیر سیدزاده توانست با فعالیت در فیلم مادر قلب اتمی تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی، مهرداد صدیقیان و پگاه آهنگرانی توانست سطح کاری او را متحول کند.



سید زاده در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. سید امیر سیدزاده را باید بیشتر تهیه کننده سینما بدانیم چرا که ۸۵% آثار وی سینمایی و ۱۵% آثارش تلویزیونی است.
فیلم‌هایی که امیر سید زاده تهیه کننده آن‌ها بوده به شرح زیر است:

فیلم تعارض (۱۳۹۷) فیلم داستان سیاوش (۱۳۹۶) فیلم پاسیو (۱۳۹۶) فیلم شماره ۱۷ سهیلا (۱۳۹۵) فیلم خاطرات پاییزی (۱۳۹۴) فیلم مادر قلب اتمی (۱۳۹۳) فیلم خانوم (۱۳۹۲) فیلم ناخواسته (۱۳۹۲) فیلم زندگی جای دیگریست (۱۳۹۲) فیلم سه و نیم (۱۳۸۹) فیلم آمین خواهیم گفت (۱۳۸۹)
تهیه کننده سریال تلویزیونی:

پیامک از دیار باقی به کارگردانی سیروس مقدم روز رفتن به کارگردانی جواد افشار
تهیه کننده مستند:

مردان ارباب جمشید به کارگردانی پگاه آهنگرانی
بازیگری:

امیر سید زاده در زندگی هنری خود به بازیگری هم پرداخته سریال روز‌های زیبا و سریال پایتخت شش از جمله سریال‌هایی است که در آن‌ها ایفای نقش کرده است.
مهاجرت به جمهوری چک:

آقای سید زاده از سال ۹۶  به پراگ، پایتخت جمهوری چک مهاجرت کرده و در آن جا دفتر سینمایی راه انداخته است.






خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پایتخت 6
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان