تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

سید حسن نصرالله: سال هاست اعلام کرده ایم که ما خارج از کشور گروهی تشکیل نمی‌دهیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی لبنان و منطقه را با اشاره به اقدام آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان آغاز کرد.

سید حسن نصرالله

رویداد۲۴  به گزارش النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تروریستی خواندن حزب‌الله توسط آلمان قابل پیش بینی بود و قبل از آن نیز برخی کشور‌های اروپایی نیز این کار را انجام داده بودند.

وی گفت: این اقدام به دلیل فشار آمریکا و برای راضی کردن اسرائیل انجام شد. انتظار می‌رود که کشور‌های اروپایی نیز همین رویه را دنبال کنند. آن‌ها که در مقابل نقشه‌ها و اشغالگری ایستاده‌اند، جنبش‌های مقاومت هستند، بنابراین باید محکوم، محاصره و مقابله شوند. تصمیم آلمان یک تصمیم سیاسی است که بیانگر فشار آمریکا است.
بیشتر بخوانید: ایران مسئولیت حشد الشعبی عراق را به سیدحسن نصرالله سپرده است؟

نصرالله تأکید کرد: مقامات آلمان هیچ مدرکی از فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله ارائه ندادند و همین امر تاییدی است بر آن که این تصمیم سیاسی است و برای جلب رضایت اسرائیل و آمریکا است. زمانی که اعلام می‌کنیم گروهی در آلمان، فرانسه یا ... نداریم، صادق هستیم و سال‌هاست گروهی در کشور‌های جهان خصوصا اروپا یا آمریکای لاتین نداریم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این تصمیم آلمان بیانگر تسلیم شدن برلین در مقابل فشار‌های آمریکا است. این تصمیم، محور مقاومت در تمامی منطقه را هدف قرار می‌دهد. این تصمیم آلمان بخشی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه مقاومت در منطقه و طرح سلطه بر منطقه است.

وی تصریح کرد: ما اقدام مسئولان در یورش به جمعیت‌ها و مساجد در آلمان را محکوم می‌کنیم، این یورش‌ها اقدامی وحشیانه است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان