تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاظم اکرمی، فعال سیاسی:

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نباید مثل انتخابات مجلس کم‌رأی باشد

کاظم اکرمی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ تحت هیچ شرایطی نباید مثل انتخابات اخیر کم‌رأی برگزار شود تا بتوانیم رئیس‌جمهوری را روی کار بیاوریم که نماینده اکثر مردم باشد و با قدرت و صلابت بیشتری در رأس دولت قرار بگیرد.
انتخابات  ۱۴۰۰
رویداد۲۴ از عمر دولت دوازدهم تنها یک سال باقی مانده و به زودی عرصه سیاسی در ایران به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و تشکیل سیزدهمین دولت در جمهوری اسلامی تغییر جهت خواهد داد. اما تجربه انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ و حضور کم رنگ مردم پای صندوق‌های رای نشان داد که ممکن است انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز به همین سرنوشت دچار شود. انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به احتمال فراوان انتخاباتی متفاوت با دوره‌های پیشین آن در کشور خواهد بود. اما به راستی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برای پر شور شدن به چه عناصری احتیاج دارد؟

سیدکاظم اکرمی، وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آشتی ملی امری است که در هر دوره و زمانی باید جدی گرفته شود تا از این طریق همه بتوانند با همنشینی و انسجام مشکلات موجود را حل کنند. به همین دلیل اختلاف عقیده‌ها باید کنار گذاشته شوند تا آن‌هایی که مذهب را اولی می‌دانند در کنار کسانی که علقه‌های ملی‌شان پررنگ است بتوانند اتحاد و انسجامی تاثیرگذار را در کنار هم تجربه کنند.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهه ۶۰ در ادامه گفت: اینکه افراد چه طرز تفکری دارند و نگاه‌شان به مسائل مختلف به چه صورت است مهم نیست، مهم این است که همه کشورشان را دوست و دغدغه مردم دارند. به همین دلیل لازم است دور هم بنشینند و همفکری کنند تا هدف مهم را که چیزی غیر از آرامش و آسایش نیست، محقق کنند.

او همچنین توضیح داد: در واقع در ایامی که مردم گرفتار هستند و جمعیت از چند گروه به ۲ گروه متمکن و فقیر تقسیم شده، لازم است از فضای تجادلی برای همیشه خارج شویم تا بتوانیم آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی را به طرز شایسته‌ای در کشور پیاده کنیم. همچنین باید در نظر بگیریم که دعوا و جدل مردم را ناامید می‌کند و برای اینکه جامعه همچنان پای کار نظام باشد باید چالش‌آفرینی‌ها را پایان دهیم.

آنچه که باعث شده در ایران احزاب پا نگیرند، خودخواهی است

اکرمی ادامه داد: مرحوم ملک‌الشعرای بهار در کتاب «تاریخ احزاب سیاسی ایران» چنین نوشته است: «آنچه که باعث شده در ایران احزاب پا نگیرند، خودخواهی است.» الان هم خودخواهان از تحزب جلوگیری می‌کنند تا بتوانند با تک‌روی منافع خودشان را تامین کنند. این تلاش‌های خرابکارانه در حالی صورت می‌گیرد که فعالیت حزبی می‌تواند بسیاری از اختلافات و مشکلات را برطرف کند؛ یعنی در خلاء احزاب دعوا‌های سیاسی همچنان هزینه‌ساز می‌شوند و برخی از سیاسیون نمی‌دانند اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حداقل در دوره شیوع کرونا معنایی ندارد.

انتخابات ۱۴۰۰ تحت هیچ شرایطی نباید مثل انتخابات اخیر کم‌رأی برگزار شود

این چهره سیاسی تاکید کرد: ایران همچون ۴۰ سال اخیر شدیداً از جانب نظام بین‌الملل تحت فشار است و آن‌ها هر آنچه در توان دارند هزینه می‌کنند تا با ایران‌هراسی به جمهوری اسلامی ضربه بزنند. برای مقابله با ترامپ نادان به اتحاد نیاز داریم.

کاظم اکرمی در پایان گفت: سال بعد انتخابات مهم ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود که همه باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند تا اکثریت مردم برای رأی دادن انگیزه داشته باشند. در واقع انتخابات ۱۴۰۰ تحت هیچ شرایطی نباید مثل انتخابات اخیر کم‌رأی برگزار شود تا بتوانیم رئیس‌جمهوری را روی کار بیاوریم که نماینده اکثر مردم باشد و با قدرت و صلابت بیشتری در رأس دولت قرار بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان