تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حمام خون در افغانستان؛مرگ نوزادان در آغوش مادران

نوزدهم ماه مبارک رمضان، روزخونینی در افغانستان بود که با حملات مهاجمان به مسجد، بیمارستان، زایشگاه و مراسم تشییع جنازه در مناطق مختلف صورت گرفت و حداقل بیش از ۶۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.
حمله به زایشگاه در افغانستان
رویداد۲۴ ساعت ۱۰ پیش از ظهر امروز مهاجمان مسلح با سلاح‌های سبک و سنگین به یک بیمارستان و زایشگاه در منطقه ۱۳ در غرب شهر کابل حمله کردند.

مهاجمان با شلیک به زنان باردار و نوزادان در زایشگاه، شماری از آن‌ها را کشته و تعدادی را هم زخمی کردند که به گزارش نیرو‌های امنیتی تعداد کشته و زخمی‌های این رویداد تاکنون به ۱۰ تن می‌رسد.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در فیسبوک خود نوشته است که ۷۰ زن و کودک از این بیمارستان و زایشگاه توسط نیرو‌های امنیتی نجات داده شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در صفحات اجتماعی نشان می‌دهد که کودکان تازه متولد شده با مادران خود که گلوله به آن‌ها اصابت کرده است از بیمارستان با پتو‌های خونین توسط سربازان پلیس به بیرون کشیده می‌شوند.

درگیری در این محل هنوز هم ادامه دارد و خبرنگار ایرنا تانک‌های نیرو‌های خارجی را نیز مشاهده می‌کرد که برای کمک به نیرو‌های افغان به محل حادثه رسیدند.

«ذبیح الله مجاهد» که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، در توئیتی نوشته است که افراد آن‌ها در حمله به بیمارستان و زایشگاه غرب کابل دست ندارند.

همزمان با این حمله، از استان شرقی ننگرهار افغانستان نیز خبر رسید که چند انفجار در یک مراسم تشییع جنازه در شهرستان «شیوه» این استان رخ داده است که در آن بیش از ۵۰ نفر کشته و یا زخمی شده اند.

این انفجار‌ها در تشییع جنازه «شیخ اکرم» از فرماندهان نیروی مردمی رخ داده است که علیه طالبان و داعش می‌جنگید، تاکنون روشن نشده که انفجار‌ها ناشی از بمب جاسازی شده یا انتحاری بوده است، اما شاهدان عینی از سه انفجار همزمان در این مراسم خبر داده اند.

منابع خبری از استان پکتیکا در جنوب افغانستان نیز گزارش دادند که مهاجمان مسلح ناشناس به سوی نمازگزاران یک مسجد در این استان گلوله شلیک کرده اند که طی آن سه نفر کشته و برخی دیگر هم زخمی شده اند.

درگیری‌های نظامی نیز امروز در گوشه و کنار این کشور ادامه داشت که در استان غور در حمله طالبان چهار سرباز ارتش کشته شده اند و در استان بلخ در شمال افغانستان نیز درگیری‌هایی رخ داده است.

وزارت دفاع افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشته است که در این درگیری ۱۰ تن از افراد طالبان کشته و شماری دیگر هم زخمی شده اند.

عاملان حملات ننگرهار و پکتیکای افغانستان نیز هنوز اعلام نشده است، اما آنچه که روشن است، این است که گروه طالبان به درخواست دولت افغانستان برای آتش‌بس در ماه رمضان جواب رد داده و گفتند که جهاد در این ماه ثواب بیشتری دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
این وحشی های آدم کش از جان زنان باردار ونوزادان چه می خواهند؟؟!! , از حیوان هم پست ترند , لعنت به شما ها وسردمداران جنایت کارتان
نظرات شما
پیشخوان