تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

غذای محبوبی که به اندازه سیگار کشیدن مضر است!

پیتزا محبوب ترین غذای کودکان در سراسر جهان است؛درحالیکه بزرگترین منبع کالری، چربی های اشباع شده و نمک محسوب می شود.تحقیقات نشان می دهد که غذاهای حاوی پنیر چرب، نمک و گوشت به اندازه سیگار برای افراد مضر است.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ این رژیم غذایی علاوه بر افزایش چربی و فشار خون و اضافه وزن، باعث برهم زدن تعادل هورمون های کودکان می شود و کاهش یادگیری در آنان می شود.معمولا کودکانی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنند، بسیار خشن و غیر قابل کنترل هستند.

تحقیقات دیگری نشان می دهد که این کودکان پیشرفت درسی نیز ندارند و نسبت به کودکانی که رژیم غذایی سالم دارند، نمرات کمتری می گیرند؛ به علاوه اکثر آنان بیش فعال هستند.متاسفانه پیتزا با یک نوشیدنی شیرین در وعده غذایی استفاده می شود و مجموع تمام این عوامل بدن را در معرض دیابت قرار می دهد.مصرف یک وعده پیتزا باعث دریافت 230 کالری اضافی می شود.


بیشتر بخوانید:خوراکی‌هایی که کمک می‌کنند کوچک‌تر از سن‌تان نشان دهید


محققان به والدین هشدار داده اند که استفاده از رژیم غذایی سالم و متقاعد کردن فرزندان به استفاده از این رژیم، نیازمند یک برنامه مستمر، اراده قوی و مشاوره با متخصصین تغذیه است.سبزیجات و پروتئین های بدون چربی بهترین منبع تولید انرژی بدن؛ بخصوص در کودکان هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت ، پیتزا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان