تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سرپرست پروژه طرح پلاسما درمانی:

پلاسما درمانی، روشی قطعی برای درمان ویروس کرونا

سرپرست پروژه‌ی طرح پلاسما درمانی ایران گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که پلاسما درمانی می‌تواند روشی قطعی برای درمان کرونا باشد، منوط بر اینکه زود انجام شود.
پلاسما درمانی
رویداد۲۴ «حسن ابوالقاسمی» سرپرست پروژه طرح پلاسما درمانی ایران و استاد تمام دانشگاه بقیه الله (عج)، درباره سرانجام پلاسمادرمانی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹، گفت: سازمان انتقال خون به فرایند دریافت پلاسما ادامه خواهد داد، اما تاییدیه درمان با پلاسما و اینکه این درمان در زمره پروتکل‌ها قرار بگیرد، هنوز در فرآیند بررسی وزارت بهداشت است؛ این تصمیمی است که معاونت درمان باید اخذ کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعاتی که ما در اختیار آن‌ها گذاشتیم، باید زودتر این کار را کنند. در واقع بسیار نزدیک است که به سرانجام برسد. قسمت نخُست آنالیز‌ها که مربوط به بیماران خیلی بدحال بودند، در اختیارشان قرار گرفته است. مطالعات ما در خصوص گروه دوم که مربوط به بیماران شدید است منتج به طول مدت بستری کمتر بیماران و کاهش مرگ و میر شد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که پلاسما درمانی می‌تواند روشی قطعی برای درمان کرونا باشد، منوط بر اینکه زود انجام شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰۳ بهبود یافته از ویروس کرونا در تهران پلاسمای خون اهدا کردند
وی افزود: ما به افرادی با وضعیت ناپایدار هم پلاسما تزریق کردیم؛ در این اقدام نتایجی هم بدست آوردیم، امّا چه بیمار بدحال باشد و چه شرایط بهتری داشته باشد، تا حد ممکن باید زودتر تحت درمان قرار بگیرد. نباید اجازه بدهیم بیمار ۱۰ روز در آی سی یو بستری باشد و سپس اقدام به تزریق پلاسما کنیم. حتی باید از پلاسما برای افرادی که در معرضِ خطر بالای ابتلا هستند، برای پیشگیری از ابتلاء استفاده کرد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان