تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹

نفت گران شد / تثبیت در کانال ۳۰ دلاری

قیمت نفت در سایه کاهش تولید کشور‌های عضو اوپک پلاس و امید به افزایش تقاضا با رفع قرنطینه در جهان، رکورد دوماه را شکست و در کانال ۳۰ دلاری تثبیت شد.

افزایش قیمت نفترویداد۲۴ تولید کنندگان نفت که ماه‌های گدشته را به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین مسابقه تولید بین تولیدکنندگان بزرگ با نفت‌های ارزان سپری کرده‌اند، ‌حالا امیدوارند که قیمت نفت در قیمت‌های فعلی تثبیت شود تا بیش از این با کسری بودجه مواجه نباشند.

اغلب اقتصادهای نفتی دنیا، ‌نیازمند قیمت نفت بالای ۵۰ دلار در هر بشکه برای فرار از کسری بودجه هستند این در شرایطی است که در ماه‌های اخیر قیمت نفت در روزهای زیادی به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه رفت و حتی در اتفاقی تاریخی قیمت نفت آمریکا منفی شد.

این موضوع باعث شده تا اعضای اوپک پلاس که بودجه نفتی دارند، ‌برای فرار از سقوط دوباره قیمت، ‌به تعهد کاهش تولید عمل کرده و حتی فراتر از آن را به اجرا گذارند. تا آنجا که تولید نفت عربستان به عدد ۷.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.


بیشتر بخوانید: پشت پرده قیمت‌گذاری نفت/ چه کسانی قیمت‌ها را دستکاری می‌کنند؟


از سوی دیگر کسب وکارها در گوشه و کنار دنیا کم کم رونق می‌گیرد و اگرچه هنوز ویروس کرونا در جهان یکه‌تاز است اما اقتصادهای کوچک و بزرگ توان تعطیلی بیشتر از این را ندارند و بنابراین محدودیت‌های قرنطینه یکی یکی در حال برچیده‌شدن است. موضوعی که تقاضا برای سوخت و گردش چرخ صنعت را نوید می‌دهد.

با توجه به این مسائل، ‌قیمت نفت برنت امروز ۲.۶ درصد افزایش پیدا کرد و به ۳۶ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز رشدی ۲.۷ درصدی را تجربه کرد و ۳۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان