تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

استایل ضدکرونایی کتایون ریاحی +عکس

کتایون ریاحی زاده ۱۰ دی ۱۳۴۰ است. کتایون ریاحی زاده متولد تهران است. کتایون ریاحی زاده هنرپیشه سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی زاده دارای یک فرزند به نام پوریا می‌باشد که موسیقیدان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است. کتایون ریاحی خواهر علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.
    
 
 
کتایون ریاحیرویداد۲۴ کتایون ریاحی کار خود را با نویسندگی برای کودکان آغاز کرد و اولین بار در فیلم «خبرچین» جلوی دوربین سینما رفت، اما این فیلم با مشکل مواجه شد و در نیمه‌راه متوقف شد. او برای دومین حضور خود در سینما برای فیلم «پاییزان» انتخاب شد، اما این فیلم هم موفق نبود و در این نتوانست استعداد خود را شکوفا کند.

کتایون ریاحی پس از چند تجربه ناموفق در فیلم «پدرسالار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اکبر خواجویی در سال ۱۳۷۴ حضور پیدا کرد و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و به محبوبیت برسد. در این سریال بازیگرانی همچون محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی، جمیله شیخی، کمند امیرسلیمانی، ناصر هاشمی حضور داشتند.

کتایون ریاحی در مجموعه‌های «روز‌های زندگی» و مجموعهٔ تلویزیونی «پس از باران» حضور پیدا کرد و بازی در این سریال از او چهره شناخته‌شده ساخت. پس از باران مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی سعید سلطانی است که در ۳۷ قسمت در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۳ سیما پخش شد. بازی ریاحی در مجموعه‌های «پس از باران» و «شب دهم» نیز چشمگیر بود. ریاحی در سریال پس از باران نقش همسر خان را بر عهده داشت و نقش خود را در کنار بازیگرانی، چون محمود پاک نیت، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی و مرجان محتشم ایفا کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان