تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

روزی ۵۰۰ میلیون تومان حقوق ویلموتس!

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به ازای هر روزی که به همراه این تیم بوده حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه روی دست فدراسیون گذاشته است. اگر فدراسیون خوش شانس نباشد شاید این رقم تا بیش از ۲ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کند.

مبلغ قرار داد ویلموتس

رویداد۲۴ از زمان حضور مارک ویلموتس در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تا امروز همیشه بحث‌های زیادی درباره مبلغ و بندهای قرارداد او در رسانه‌ها مطرح شده است. روز گذشته بود که در یک برنامه تلویزیونی ابعاد جدیدی از قرارداد درخشان فدراسیون با مرد بلژیکی مشخص شد. بر اساس این قرارداد، اگر ویلموتس تا یک ژوئن ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی می‌ماند نزدیک به ۸ میلیون یورو از فدراسیون دریافت می‌کرد. البته با وجود شکایت او از فدراسیون ممکن است حتی با وجود رفتنش این مبلغ را دریافت کند. ویلموتس تا همین الان هم ۲ میلیون یورو از فدراسیون دریافت کرده است.

این پول برای سرمربی‌ای که همین الان هم بیکار است مبلغ بالایی محسوب می‌شود. حالا اگر مبلغ دریافتی او را بر تعداد روزهایی که همراه تیم ملی بوده است تقسیم کنیم عمق فاجعه مشخص می‌شود.

ویلموتس روز ۷ خرداد ماه سال ۹۸ به ایران آمد تا تیم ملی را برای دو مسابقه با سوریه و کره‌جنوبی آماده کند. او بعد از کسب پیروزی برابر سوریه و تساوی برابر کره روز دوم تیر به مرخصی رفت. بعد از گذشت چند روز او دوباره در تاریخ ۱۵ تیر به ایران آمد تا تیم ملی را برای دیدار با تیم ملی امید آماده کند. او بعد از این مسابقه از تاریخ ۲۴ تیر ایران را ترک کرد و ۸ شهریور برای برگزاری نشست با مربیان لیگ برتری و همچنین اردوی تیم ملی در راه جام جهانی به ایران برگشت. او بعد از بازگشت از هنگ کنگ به همراه تیم ملی، تا تاریخ ۲۲ شهریور و برای تماشای دیدار گل گهر و پارس جنوبی جم در ایران بود اما به مدت یک هفته دوباره ایران را ترک کرد و ۳۱ شهریور برای تماشای داربی مجددا به ایران برگشت. بعد از داربی هم دوباره ایران را ترک کرد و در تاریخ ۱۲ مهر برای تماشای دیدار تیم‌های تراکتور و پارس جنوبی و همچنین برگزاری اردوی تیم ملی برای دیدار برابر کامبوج و بحرین به ایران برگشت.

تیم ملی، کامبوج را با شکستی پر گل بدرقه کرد اما در تاریخ ۲۳ مهر به بحرین باخت. بعد از این شکست ویلموتس ایران را ترک کرد و بعد از کلی ماجرا و حرف و حدیث با دریافت مبلغی از قراردادش راضی شد تا در تاریخ ۱۸ آبان و چند روز مانده به بازی حساس با عراق به ایران برگردد. ویلموتس ۲۳ آبان و بعد از شکست برابر عراق برای همیشه ایران را ترک و در نهایت برای گرفتن باقی‌مانده مطالباتش از فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

اگر همه روزهایی را که ویلموتس چه در ایران و چه در کشورهای دیگر تیم ملی را همراهی کرده است، حساب کنیم به عدد ۶۶ می‌رسیم. تا این‌جای کار ویلموتس از فدراسیون ۲ میلیون یورو دریافت کرده است که می‌شود تقریبا روزی ۳۰ هزار یورو. با در نظر گرفتن قیمت وقت یورو معادل ۱۶ هزار تومان، ویلموتس به ازای هر روزی که به همراه تیم ملی بوده حدود ۴۸۰ میلیون تومان دریافت کرده است. این مبلغ جدا از پاداش‌هایی است که از فدراسیون گرفته است.


بیشتر بخوانید: افشاگری مهدی تاج از جزئیات قرارداد مارک ویلموتس


حالا که ویلموتس از فدراسیون شکایت کرده و احتمال دارد در این پرونده برنده شود می‌توانیم بر اساس آن هم دریافتی روزانه ویلموتس را محاسبه کنیم. جمع مبلغ قرارداد ویلموتس ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یور است که از آن 2 میلیون یورو را کم می‌کنیم و به مبلغ ۵ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو می‌رسیم. در صورت شکست فدراسیون در این پرونده، ایران باید مبلغ بسیار زیادی را به ویلموتس پرداخت کند.

با توجه به این رقم و حضور ۶۶ روزه ویلموتس به همراه تیم ملی، او به ازای هر روز چیزی حدود ۸۹ هزار یورو خرج روی دست فدراسیون می‌گذارد که با یوروی ۱۹ هزار تومانی این روزها می‌شود چیزی حدود یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان. تازه فدراسیون باید شانس بیاورد که قیمت یورو از این بالاتر نرود. این مبلغ را به اضافه آن ۴۸۰ میلیون تومان که بکنیم به عدد ۲ میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان می‌رسیم؛ دریافتی روزانه مرد نجیب بلژیکی در ۶۶ روزی که همراه تیم ملی بوده است. البته این مبلغ برای زمانی است که ویلموتس در فیفا بتواند فدراسیون را محکوم کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان