تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

"موهیتو نعنایی" نوشیدنی فوق العاده برای فصل تابستان

موهیتو یکی از نوشیدنی‌های خوش طعم و فوق العاده است که بیشتر در فصل تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی استفاده می‌شود.

موهیتو

رویداد۲۴ طرز تهیه موهیتو نعنایی با ۲ روش مختلف:

نوشیدنی موهیتو طعم‌های گوناگونی دارد که متداول‌ترین نوع آن موهیتو نعنایی است که طرفداران زیادی دارد و برای جلوگیری از عطش در فصول گرم سال بسیار مناسب می‌باشد پس با نمناک همراه باشد تا طرز تهیه موهیتو را به شما آموزش دهیم.

روش اول برای تهیه موهیتو:

در این روش برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تابستانی از شکر استفاده شده است.


مواد لازم برای موهیتو نعنایی:

شکر:یک و نیم پیمانه
برگ نعنا:دو پیمانه
لیمو:یک عدد برا‌ی تزیین
آب گازدار یا سودا:۸ پیمانه
آب:سه پیمانه
شربت لیمو:دو پمانه
آب لیمو:یک پیمانه

دستور تهیه موهیتو نعنایی:

ابتدا برگ‌های نعنا را از ساقه جدا کرده و داخل تشت آب سرد بریزید و سپس آن‌ها را از آب خارج کرده و داخل آبکش بریزید و کنار بگذارید. بعد از پاک کردن آن باید دو پیمانه برگ نعنا داشته باشید. در این میان شکر را با دوسوم آب ترکیب کرده و برای ۵ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه مخلوط آب و شکر را از مایکروفر خارج کرده و برگ‌های نعنا را به آن اضافه کنید و برای ۵ دقیقه کنار بگذارید تا عطر نعنا با شربت ترکیب شود. بعد از ۵ دقیقه برگ‌های نعنا را از آب خارج کرده و با دست فشار دهید تا عصاره آن خارج شود سپس آن را کنار بگذارید.

در این مرحله آب باقی مانده را به مخلوط آب و شکر و نعنا اضافه کرده و آب لیمو و شربت لیمو را هم بریزید و همه مواد را با هم مخلوط نمایید. در مرحله آخریک عدد لیمو را برش‌های نازک بزنید و به همراه چند عدد برگ نعنا و مقداری یخ داخل یک تنگ بریزید و شربت را به آن اضافه کنید. در آخر آب گاز دار را افزوده و بعد از یک هم زدن آن را داخل لیوان بریزید و سرو نمایید. میتوانید یک برش از لیمو را برای تزیین لبه لیوان قرار دهید.

روش دوم برای تهیه موهیتو:

در این روش برای اینکه نوشیدنی خاصیت بیشتری داشته باشد و بتواند در فصل گرما ما را از گرما زدگی حفظ کند از عسل استفاده شده است.


مواد لازم برای موهیتو:

دو عدد لیموترش
یک قاشق غذاخوری عسل
مقداری یخ
۸ برگ نعنا + چند برگ برای تزیین
یک قوطی دلستر لیمویی یا آب گاز دار هرکدام که در دسترس بود

دستور تهیه موهیتو:

ابتدا برگ‌های نعنا را شسته و ریز خرد کنید چند برگ از آن را جدا کرده و برای تزیین کنار بگذارید و مابقی را خرد نمایید. لیمو‌ها را شسته و چهار قاچ کنید و اگر هسته داشت آن را جدا کرده و یک یا دو برش از لیمو را برای تزیین کنار گذاشته و مابقی برش‌های لیمو را به قطعات کوچکتری خرد نمایید. لیموی خرد شده را داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا لیمو بخوبی له شده و حالت پوره پیدا کند.

در ادامه یخ را افزوده و دستگاه را مجدد روشن کنید تا یخ‌ها بخوبی خرد شده و با لیمو ترکیب شود سپس عسل را بریزید و برای چند ثانیه دیگر مواد را هم بزنید تا بخوبی با هم ترکیب شوند. حالا پوره بدست آمده را به ظرفی منتقل کرده و نعنای خرد شده و آب گاز دار یا دلستر لیمویی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. موهیتوی آماده شده را در لیوان‌های مورد نظر بریزید و آن‌ها را با برگ‌های نعنا و برش‌های لیمویی که کنار گذاشته بودید تزیین کنید و خنک سرو نمایید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان