تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

طعنه شهردار سیاتل به تهدید ترامپ: به پناهگاهت برگرد

شهردار سیاتل آمریکا اصرار ترامپ برای توسل به زور علیه معترضان را زیر سوال برد و به طور ضمنی او را «ترسو» خطاب کرد.

اعتراضات آمریکا

رویداد۲۴ به نقل از یورونیوز، «جنی دورکان» شهردار سیاتل در ایالت واشنگتن، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید به مداخله برای خاموش کردن اعتراض‌ها در این شهر کرد، خطاب به وی گفت: به پناهگاهت برگرد.

پیش از این رسانه‌ها گفته بودند در روز‌های نخست تظاهرات ضدنژادپرستی، ترامپ و خانواده‌اش به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید منتقل شدند. با این حال، ترامپ به رغم اینکه تایید کرد به پناهگاه رفته است، این اقدام را در راستای «بازرسی» از این مکان عنوان کرد.

اما ماجرای درگیری ترامپ و شهردار سیاتل به دیروز برمی‌گردد که معترضان با تصرف بخشی از شهر سیاتل، آن را منطقه خودمختار «کپیتال هیل» نامیدند. در واکنش به این اقدام، ترامپ مقامات سیاتل را به بی‌کفایتی متهم کرد و مدعی شد: اگر نمی‌توانید شهرتان را پس بگیرید، من این کار را انجام خواهم داد.

وی معترضان را «آنارشیست‌های زشت» توصیف کرد که باید سریع متوقف شوند.

در مقابل، جنی دورکان شهردار سیاتل، در پاسخ به ترامپ با طعنه گفت که با برگشتن به پناهگاهش امنیت همه را تامین کند.

«جی اینسلی» فرماندار واشنگتن نیز به دورکان پیوست و گفت: مردی که در دولت‌مداری ناتوان است باید از کار‌های مربوط به ایالت واشنگتن نیز دور بماند.

شهردار سیاتل همچنین در یک نشست خبری گفت: تهدید به حمله به سیاتل (توسل به ارتش) نه تنها ناخوشایند است بلکه غیرقانونی نیز هست.

به گفته وی، اغلب اعتراضاتی که در سیاتل جریان دارد؛ مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت است.

مقام‌های سیاتل گزارش‌ها مبنی بر اینکه کنشگران چپ پشت ماجرای اعلام منطقه خودمختار در این شهر هستند، رد کردند.


بیشتر بخوانید: ارتش آمریکا در مقابل معترضان/ اعتراضات به قتل جورج فلوید به کجا رسید؟


اعتراض‌ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نزدیک به سه هفته پیش در تاریخ ۲۵ می (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر، یک مامور زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که «جورج فلوید» نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید ۴۶ ساله، زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه بیهوش شده و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان