تاریخ انتشار: ۰۶:۱۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

نماینده سابق مجلس در راه اوین/ پروانه سلحشوری: جوری خبر می‌زنند که حتما زندانی شوم

آنگونه که رسانه‌های اصولگرا نوشته‌اند قرار مجرمیت پروانه سلحشوری صادر شده است. خود او به رویداد۲۴ می‌گوید آنها جوری خبر می‌زنند که گویا می‌خواهند مرا حتما زندانی کنند. سلحشوری گفته قبل از عید برای هفت مورد شکایت درباره توییت‌ها و مصاحبه‌ها به دادگاه رفته بودم که بعضی از رسانه‌های اصولگرا هم نوشتند سلشحوری بازداشت شد. در واقع قصد بازداشت داشتند. از موضوع اتهام خبری در دست نیست اما احتمالا به خاطر توییت او درباره حوادث آبانماه باشد.

حکم زندان پروانه سلحشوری

رویداد۲۴ رسانه‌های اصولگرا خبر متهم شناخته شدن پروانه سلحشوری منتشر کردند و نوشته‌اند نماینده «پر حاشیه و جنجالی» تهران پس از شکایت شاکیان متعدد و انجام مراحل تحقیقات در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد. کیفر خواست وی با اتهام‌های نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی صادر و جهت رسیدگی به دادگاه‌های انقلاب اسلامی و مجتمع قضایی کارکنان دولت ارسال شد.

پروانه سلحشوری درباره این احضار به رویداد۲۴ می‌گوید «این خبر را دیروز از خبرنگاران شنیده و ظاهرا اولین بار خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده و فعلا من هم همین اندازه در جریان هستم.»

او می‌گوید «قبل از عید برای هفت مورد شکایت درباره توییت‌ها و مصاحبه‌ها به دادگاه رفته بودم که بعضی از رسانه‌های اصولگرا هم نوشتند سلشحوری بازداشت شد. در واقع قصد بازداشت داشتند. ۷ مورد در مجموع بود. اما این مورد اخیر نمی‌دانم به خاطر چیست و خبر آن را من هم در همین رسانه‌ها دیدم.»

سلحشوری در توییتی به این حکم واکنش نشان داده و به کنایه نوشته گویا خبرگزاری فارس از خبرگزاری قوه قضاییه (میزان) بیشتر در جریان جزییات حکم است.

سلحشوری اخیرا در توییتر خود نوشته بود «اگر عزاداری‌هایتان برای جورج فلوید تمام شد، کمی هم به فکر آن جانباز و کارگر و دختران باشید که از سر فقر و نداری، خودکشی و خودسوزی می‌کنند. کجاست مسئولی شرمنده و یا پاسخگو در برابر مردم ایران؟»

برخی گفته بودند احضار سلحشوری به خاطر همین توییت بوده اما احتمالا این توییت دلیلی برای بازداشت او نبوده زیرا موضوع احضار او از مدت‌ها پیش مطرح بوده است. غلامحسین اسماعیلی در آخرین اظهار نظرش درباره پرونده سلحشوری گفته بود: «چه کسی گفته نماینده اگر بیرون مجلس جرمی انجام داد، نباید تعقیب قضایی شود. مصونیت نماینده در راستای وظایف نمایندگی است و افترا زدن جزو وظایف نمایندگی نیست. البته عناوین اتهامی ایشان هنوز اثبات نشده پس از ذکر آن معذوریم.»


بیشتر بخوانید: اگر همه اصلاح طلبان وارد مجلس شوند، کار خاصی نمی‌توان کرد/ تا حرف می‌زنیم، احضار می‌شویم


سلحشوری در دوران نمایندگی خود، مواضع صریحی نسبت به برخی رویه‌ها داشت، اما اعتراض اصولگرایان به او زمانی جدی شد که سلحشوری بعد از حوادث آبان مطلبی در اعتراض به تیراندازی به مردم نوشت. احتمالا منظور سخنگوی قوه قضاییه از افترا زدن، همین توییت بوده است. سایت اصولگرای جهان نیوز نزدیک به علیرضا زاکانی تنها سایت داخلی بود که توییت سلحشوری را بازنشر کرد: «مردم صدای اعتراضشان را رساندند اما با گلوله و بازداشت، جواب کوچک و بزرگ را دادند... قلع و قمع مردم با جنگ جهانی دوم و کربلای چهار مقایسه شد.» و نوشت: «ظاهرا این نماینده اصلاح‌طلب که در سابقه خود دفاع از محکومان امنیتی را دارد، از پایان اغتشاشات در هفته پایانی آبان ناراحت شده است؛ چرا که بدون شک مردم معترض به گرانی اهل حمل سلاح گرم و شلیک به دیگران، آتش زدن محل کار هموطنان خود یا سوزندان قرآن نیستند.»

سلحشوری درباره این نطق و شکایتی که از او شده بود گفته بود «در مورد نطق آذرماه، سپاه و معاون سیاسی امنیتی قوه قضائیه از من شکایت کردند که فکر می‌کنم تبرئه شدم، زیرا نطق من در راستای وظیفه نمایندگی‌ام بود. من در توئیتر هم به عنوان نماینده مردم توئیت کردم.»

اگر موضوع اتهامی سلحشوری همین توییت باشد، آنگونه که سخنگوی قوه قضاییه گفته افترا زدن (احتماالا منظور توییت بوده که از دید دستگاه قضا خارج از وظایف نمایندگی بوده است) جزو وظایف نمایندگی نیست.

به گزارش رویداد۲۴ با انتشار خبر مجرم شناخته شدن سلحشوری در خبرگزاری فارس، واکنش‌های زیادی در توییتر مطرح شد. علی خدابخشی از روحانیون اصولگرای مشهور توییتر مطلبی در صفحه شخصی خود منتشر کرده که تصویر استیون هاوکینگ و یک دختر در حال اعتراض را نشان می‌دهد و زیر عکس هاوکینگ نوشته «سلحشوری زمانی که نماینده بود» و زیر عکس دختر معترض نوشته «سلحشوری زمانی که نماینده نیست.»

از نظر خدابخشی احتمالا هاوکینگ نماد کار نکردن است و خواسته بی‌عملی سلحشوری را به او یادآوری کند! این توییت هم از عجایب نحوه انتقاد در ایران بود.

کاربری به نام فاطمه کیا نیز در توییتر نوشته است «پروانه‌تونم که مجرم شناخته شد» این توییت البته با اعتراض کاربران زیادی مواجه شده که نوشته‌اند اصولگرایان بار‌ها به خاطر مسائل اقتصادی مجرم شناخته شده‌اند. کاربر دیگری هم در پاسخ نوشته «قاضی منصوری‌تون نیست که برای سلحشوری حکم صادر کند!»

زندانی شدن چند چهره اصولگرا و بررسی پرونده مالی آنها، باعث شده تا فشار اصولگرایان در فضای مجازی به قوه قضائیه برای بازداشت چهره‌های شاخص اصلاح طلب افزایش بیابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
0
کسی حرف حق میزنه باید بره جواب پس بده کسی که رانت خوار دزد باید سمت مهم بگیره اینه عدالت علی الله اکبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
0
یکی از شریف ترین نمایندگان مجلس بودید خانم سلحشوری.رایم حلالتون باد.خدا حفظتنون کند.
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
0
نماینده که از نظر نص صریح و آشکار قانون اساسی برای اظهار نظر مصونیت داره و اصولا"بنا بر مسئولیت و احساس وظیفه برای اصلاح امور اظهار نظر یا انتقاد و یا دیدگاهش رو ارائه می ده نباید این حق قانونی رو ازش سلب کرد. آزادی بیان حق اوست. اصولا"برای بهتر شدن و اصلاح امور اظهار نظرهای متفاوت هم باید باشه.
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
0
اطلاعات سپاه و معاون امنیتی قوه قضائیه اگر با همین کارکردهای بچگانه و صدا خفه کن مشغول نمی شدند و به مردم هم آدرس غلط نمیدادند و سرگرمشان نمی کردند، دستگاه متبوعشان لابد خانه امن جاسوسانی چون موسوی و دزدانی چون آن مقام فراری سپاه که صادق لاریجانی در نامه به یزدی متعرضش شد یا سردار شریفی و قاضی منصوری و دهها مثل این ها نمیشدند. تا کی از این خاله زنک بازیها! خانه از پای بست ویران است، آن وقت یادانقلی هایی دارند با حیثیت مومنین یه قل دو قل بازی می کنند. والله اگر ذره ای غیرت بود باید یک صف طویل از دق مرگ شده مقامات جمهوری اسلامی در همه قوا را الان رو به قبله برای نماز میت میدیدیم. ولی دریغ و هزار دریغ.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان