تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

شهرداری پایتخت برای کاهش گرد و غبار پایتخت پول بدهد

یکی از اعضا سیاست گذاری مقابله با گرد و غبار تهذان خواستار تامین مالی شهرداری پایتخت در موضوع گرد و غبار استان تهران شد.
رویداد۲۴-ضیا الدین شعاعی اظهار کرد: بیش از 90 درصد روزهای گرد و غباری منشأ خارجی دارد ولی نباید غفلت کنیم که حدود سه میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی و بیابان های کشورمان هستند.
وی ادامه داد: یکی از منشأهایی که تهران را تحت تاثیر قرار می دهد جبهه ای مستعد در قزوین و استان زنجان است و [در این حوزه] باید به وضعیف بارش توجه کنیم.
شعاعی با بیان اینکه نیمی از استان ها متوسط بارش را دریافت نکرده اند، افزود: تهران نیز متوسط بارش مطمئن -میزان بارش متوسط در طول سالیان متمادی- در حد آستانه قرار دارد.
وی ادامه داد: اطراف تهران دارای کمربند کویری است و بخشی از گرد و غبار تهران ناشی از دستکاری هایی است که در منطقه شهریار صورت گرفته است.
شعاعی گرد و غبار ذخیره شده در طول سالیان بر اثر دستکاری های انسانی را موجب بروز مشکل با وزش باد عنوان کرد و افزود: برای کشت نهال در یک هکتار سه تا چهار میلیون تومان و دو برابر این میزان، هزینه آبیاری خواهیم داشت و طبیعتا تامین این اعتبارت در کوتاه مدت دور از ذهن است.
وی گفت: با تعاملاتی که با شهرداری وجود دارد، باید به این سمت حرکت کنیم؛ شهرداری نیز قانونا تقبل کرده ولی به توافقی با اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها نرسیده اند.
شعاعی اضافه کرد: در حوزه اقدامات کوتاه مدت باید کاربری اراضی و مدیریت زمین را جدی بگیریم؛ بخشی از این گرد وغبار ناشی از زمین های کشاورزیِ رها شده است و بایستی بخش آیش را مدتی رها کنیم.
وی گفت: با شورای شهر تهران صحبت هایی داشتیم؛ شهرداری نیز باید به جد وارد عملیاتی کردن این مسائل شود و باید انگیزه ای ایجاد شود تا کشاورزی برای کشاورز سود دارتر از سطح نرمال شود.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گرد و غبار
نظرات شما
پیشخوان