تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
مدیر کل امور شهری استاندار کردستان:

اختصاص ۷۳۴ میلیارد ریال کمک دولت به شهرداری های کردستان در سال ۹۴

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، جمشید اسدی در این رابطه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ علیرغم رکود شدید و افت قیمت نفت به پایین ترین میزان خود، دولت توجه ویژه ای به شهرداری ها داشته است.
رویداد۲۴-به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، جمشید اسدی در این رابطه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ علیرغم رکود شدید و افت قیمت نفت به پایین ترین میزان خود، دولت توجه ویژه ای به شهرداری ها داشته است.

اسدی با اشاره به تأکیدات دولت و دستور ویژه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی مبنی بر فعالسازی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، تصریح کرد: به دلیل نوپا بودن این تفکر، دولت همچنان توجه و مساعدت خود به شهرداریها را ادامه داد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان عنوان کرد: در همین راستا سال ۹۴ جدا از اعتبارات استانی، دولت ۷۳۴ میلیارد ریال از محل کمک های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و ارزش افزوده استانی به شهرداری ها پرداخت کرد.

اسدی در خصوص محل های تأمین این میزان اعتبارات گفت: ۲۹۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ سوخت، ۳۵ ملیارد ریال از محل کمک به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۸ میلیارد ریال از محل بند "ج" تبصره ۹ در قالب مساعدت، ۲.۵ میلیارد ریال یارانه بلیط حمل و نقل همگانی و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز از محل ارزش افزوده استانی بوده است.

وی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری ها به دلیل رکود در حوزه ساخت و ساز و عوارض و نیز مشکلات ایجاد شده در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری ها، گفت: به همین علت اعتبارات مورد اشاره صرف رفع مشکلات و نارسایی های شهرداری و ساماندهی سایر امورات شهرداری ها شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان، نگاه و برنامه دولت برای شهرداری ها را حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی با هدف قطع وابستگی شهرداری ها به اعتبارات دولتی عنوان کرد.

اسدی با بیان اینکه اقدامات خوبی در شهرهای بانه و سقز پیرامون ورود بخش خصوصی در اجرای پروژه های کلان صورت گرفته است، گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجموعه "آربابالند" به میزان ۱۰۴ میلیارد تومان و مجموعه زیرگذر تجاری شهر سقز با استفاده از فضاهای "پرت" و سطح زیرین معابر شهری با توجه به گرانی زمین از آن جمله است.

وی بیان کرد: همچنین از محل واگذاری سهم شهرداری، اجرای پروژه تقاطع روگذر بلوار کردستان نیز توسط سرمایه گذار در شهر سقز انجام شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: در این مقطع زمانی، می توان از طریق واگذاری پروژه های مشارکتی به بخش خصوصی و استفاده از توان سرمایه گذاران در زمینه اجرای زیرساخت های مورد نیاز شهری از محل سهم شهرداری در آن پروژه ها به اهداف متعالی در زمینه ارتقای زیرساخت های شهری دست یافت.

وی با بیان اینکه شهرداری سنندج، کار فراخوان برای بسته های سرمایه گذاری را انجام داده است، خواستار استقبال و ورود سرمایه گذاران جهت مشارکت در این پروژه ها شد و افزود: برگشت سرمایه و سوددهی لازم در این طرح ها برای سرمایه گذاران منظور شده است.

وی افزود: شهرداری مریوان نیز برای اجرای پروژه های مربوط به مجموعه های گردشگری وارد مذاکره با سرمایه گذاران خارجی شده و در دو نوبت فراخوان در جراید منتشر شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان همچنین از اقدامات شهرداری دیواندره در زمینه تسهیل گری برای سازندگان مجتمع های تجاری طی سال گذشته خبر داد و به سایر شهرداری ها نیز توصیه کرد تا به منظور دستیابی به درآمدهای پایدار از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند.

وی با تأکید بر پشتیبانی قاطع دولت و مجموعه استانداری در استان از اهداف و برنامه ها در راستای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: دولت معتقد است هرجا که از توان مردم استفاده شود، اقدامات مفیدتر و موثرتر خواهد بود.

اسدی در پایان اظهار کرد: اجرای طرح های مشارکتی علاوه بر کمک به شهرداری در زمینه تکمیل زیرساخت ها، موجب اشتغالزایی شده و درآمدزایی و سود بیشتر برای بخش خصوصی در قیاس با اجرا توسط دولت را به دنبال خواهد داشت.

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان