تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

برانکو: توافق و رضایتی در کار نیست

باشگاه پرسپولیس در حیاط خلوت خود مشکلاتی را می‌بیند که حل آن از دست مسئولان فعلی و حتی مدیران ارشد وزارت ورزش در کوتاه مدت خارج است.

برانکورویداد۲۴ پرسپولیسی‌ها از بازگشت به لیگ شاد و خوشحال هستند و شب گذشته بعد از حدود چهار ماه به میدان رفتند تا برای قهرمانی دوباره تلاش کنند، اما همه اتفاقات پیرامون این باشگاه، مربوط به حضور مجدد در لیگ نیست.

مهدی رسول‌پناه برای حل یکی از مهم‌ترین این مشکلات یعنی شکایت برانکو ایوانکوویچ، یک گره دیگر بر این پرونده زد و با دفاعیه‌ای ۱۳۰۰ صفحه‌ای و هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی، به دادگاه CAS رفت. این آمار دقیقاً از آخرین مصاحبه رسول‌پناه استخراج شده و او مقابل دفتر باشگاه این جملات را بیان کرد: «مبلغ ۱۰۴ هزار یورو برای کشاندن پرونده به CAS صحت ندارد.

ما حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار یورو خرج کردیم و معتقدم این پرونده ارزش چنین رقمی را داشت. باشگاه تصمیم گرفته این موضوع را پیگیری کند. برانکو مطالباتی دارد و پرسپولیس هم حق و حقوقی دارد. در لایحه‌ای که برای CAS ارسال شد، ۱۳۰۰ صفحه دفاعیه تنظیم کردیم و...»

بعد از این مصاحبه، هواداران پرسپولیس به قدری به باشگاه بابت این مسائل فشار آوردند که رسول‌پناه وارد لاک سکوت شد و البته متأسفانه چند روزی است به ویروس کرونا هم مبتلا شده و از این رو نمی‌تواند به دفتر باشگاه برود. حالا پرسپولیسی‌ها به نوعی، مدیریت پرونده شکایت از برانکو را از دست داده‌اند زیرا نفر اصلی که شاکی پرونده شده، قرنطینه خانگی را پشت سر می‌گذارد و حتی به جای خودش در این مدت، جانشینی تعیین نکرده تا کار‌ها با روال عادی پیش برود.

اما در آن طرف ماجرا هم اتفاقات جالبی در حال رقم خوردن است. برانکو حتی فکرش را هم نمی‌کرد مدیران باشگاه به جای تماس فوری با وکیل او و طی کردن مسیر مذاکره و توافق، به فکر شکایت به دادگاه حکمیت باشند. البته پرسپولیسی‌ها می‌گویند بار‌ها با دارو بوسیچ وکیل برانکو تماس گرفتیم ولی او پاسخ نمی‌دهد، اما سرمربی پیشین سرخپوشان اعتقاد دیگری دارد: «آن‌ها تماسی برای توافق نداشتند بلکه حرف‌های گذشته تکرار شده بود و ایمیل جدیدی به دست وکیل من نرسیده است. ما نمی‌توانیم در شرایطی که هزینه‌های سنگینی برای شکایت داشتیم، در اینجا کار را رها کرده و رضایت بدهیم آن‌هم در شرایطی که هیچ تضمینی برای دریافت مطالبات‌مان نیست. در این پرونده، نام من مطرح شده، اما تنها نیستم بلکه دستیارانم هم حق خود را می‌خواهند و آن‌ها هم در انتظار واکنش باشگاه پرسپولیس هستند.»

برانکو در مصاحبه قبلی خود با خبرورزشی اعلام کرده بود دیگر معطل مدیران باشگاه پرسپولیس نمی‌ماند و می‌خواهد از خودش در این پرونده دفاع کند، اما او هم مثل همه اهالی فوتبال، انتظار لایحه ۱۳۰۰ صفحه‌ای توسط مدیران باشگاه پرسپولیس را نداشت! این لایحه حتی برانکو را هم خشمگین کرد تا در مصاحبه‌ای بگوید: «سه صفحه از من بابت قهرمانی‌ها و افتخاراتی که کسب کردم، تشکر نکردند، اما حالا ۱۳۰۰ صفحه شکایت کرده‌اند!» و البته این بار حق با سرمربی پیشین سرخپوشان است. مردی که برای رساندن تیم به این افتخارات، کار‌های بزرگی مثل تغییر زاویه دید و مدل رفتاری و اخلاقی بازیکنان کرد و هنوز هم سرخپوشان نان زمانی را می‌خورند که «تفکر برانکویی» بر تیم حاکم شد.

این مربی که حالا باید تیم ملی عمان را برای حضور در انتخابی جام جهانی و مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا مهیا کند، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما گفت: «هیچ ایمیلی از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مبنی بر شکایت باشگاه پرسپولیس یا طرح لایحه دفاعی جدید دریافت نکردیم. من در این مورد از وکیلم هم سؤالاتی پرسیدم که متوجه شدم برای او هم ایمیلی ارسال نشده و همه در انتظار تصمیم بعدی در این پرونده هستیم. آخرین اتفاق، همان حکم فیفاست و بعد از آن، اتفاقی رخ نداده. نه من می‌توانم رضایت بدهم و نه توافق و مذاکره جدیدی داشتیم. البته این را تکرار می‌کنم که زمان مذاکره هم گذشته است زیرا حدود دو سالی می‌شود هیچ پولی از باشگاه نگرفته‌ام و حق دارم برای دریافت طلبم، معترض باشم.»

وکلای حقوقی در ایران هم حق را به برانکو می‌دهند زیرا آن‌ها معتقدند در این شرایط، هیچ فرد عاقلی حاضر نمی‌شود با یک چمدان به ایران بیاید و یک میلیون یورو پول با خود از کشورمان خارج کند، چون در اولین گیت بازرسی مورد بازجویی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، باشگاه پرسپولیس به خاطر تحریم‌ها، توانایی پرداخت پول به حساب‌های اعلام شده برانکو در کرواسی، آلمان، قطر و امارات را هم ندارد. حالا بماند که باشگاه حتی حدود ۲۰ میلیارد تومان هم سرمایه ندارد که به دلار تبدیل کرده و با برانکو تسویه حساب کند. از این رو، همه می‌دانند که پرسپولیس در این پرونده می‌بازد مگر اینکه وکلای باشگاه هرچه زودتر وارد عمل شوند و به جای کش دادن این شکایات، از او فرصت پرداخت و توافق بر سر گرفتن رضایت در فیفا بخواهند.


بیشتر بخوانید: موفق‌ترین مربی تاریخ ایرانم/ چرا فکر می‌کنید ویلموتس از اسکوچیچ بهتر است؟


هواداران و پیشکسوتان در فضای مجازی هم اعتراضات خود بابت رفتار مدیریتی رسول‌پناه را دنبال می‌کنند. آن‌ها اعتقاد دارند وقتی یک مدیر با روش‌های سیاسی به باشگاه بیاید، در انتها همین می‌شود که می‌بینید. به جای اینکه در پی توافق باشد، از برانکو شکایت می‌کند تا زمان بخرد و پرونده را به بعد از دوران مدیریتش در پرسپولیس موکول کند آن‌هم در حالی که در نهایت محکوم می‌شود و جدا از طلب برانکو، باید هزینه دادرسی این پرونده هم از جیب بیت‌المال صرف شود! این ذهنیت وجود دارد که دلیل اصلی رسول‌پناه برای کشاندن پرونده به دادگاه CAS فقط بحث این بوده که رأی نهایی را برای حدود دو تا چهار ماه به تعویق بیندازند وگرنه شرایط پرونده مشخص می‌کند پرسپولیسی‌ها محکوم به پرداخت حقوق، معوقات و پاداش مربی تیم‌شان هستند. از یک سو، قیمت دلار در بازار تهران هر روز رشد می‌کند و از طرف دیگر، در صورت محکوم شدن در دادگاه CAS، باشگاه مجبور است هزینه دیرکرد پرداخت و غرامت هم بپردازد. احتمالاً مسئولان پرسپولیس که آن زمان سرمست از تهیه ۱۳۰۰ صفحه دفاعیه علیه برانکو بودند، به این مسائل فکر نکردند. شاید همان بلایی که در پرونده شکایت باشگاه استقلال در مورد قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام فصل قبل بر سر آبی‌پوشان آمد، این بار علیه پرسپولیسی‌ها رقم بخورد زیرا همه چیز شفاف و مشخص است!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان