تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۹

تیره‌ترین لک‌های صورت را با آب پیاز درمان کنید

این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

پوست و زیبایی

رویداد۲۴ جای جوش و آکنه ، اسکار و خشکی پوست و مهم تر از همه لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید از همه بهتر اینکه این ماسک کم هزینه و در منزل تهیه می شود این کار را روزانه به مدت یک هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید، راه و روش صحیح این درمان را در بخش پوست و موی نمناک خواهیم گفت.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درمان لک صورت
پیاز قرمز
ماست و کشک
روغن اسطوخودوس و رزماری

روش تهیه ماسک زیبایی و درمان کننده لک پوست صورت
پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید.
 
آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه
مواد را خوب با هم ترکیب کنید.
 
اگر دوست دارید ترکیب خوش بویی داشته باشید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و روی صورت بمالید.

طرز استفاده از ماسک ضد چین و چروک ، جای جوش و لک صورت
بهترین روش استفاده از این ماسک به این طریق است که 15 تا 20 دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به خورد پوست برود.
 
اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از 30 دقیقه صورت را با آب بشویید، برای جلوگیری از حساسیت چشم ها شما بهتر است اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند و ماساژ دادن را انجام ندهید.
 
این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.
 
جای جوش و آکنه ، اسکار و خشکی پوست و مهم تر از همه لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند ، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید از همه بهتر اینکه این ماسک کم هزینه و در منزل تهیه می شود این کار را روزانه به مدت یک هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید ، راه و روش صحیح این درمان را در بخش پوست و موی نمناک خواهیم گفت.

ماسک های دیگر با آب پیاز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت
برخلاف تصور عموم ، برای دستیابی به پوستی شاداب و درخشان نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست و شما می ‎توانید با استفاده از محصولات طبیعی مانند آب پیاز به نتیجه دلخواه خود برسید . در ادامه ی این قسمت از بخش سلامت پوست نمناک به ارائه ادامه ی معرفی ماسک مبتنی بر آب پیاز و فواید آن خواهیم پرداخت. 
1. ماسک آب پیاز و آرد نخود
مواد لازم :
½ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
2 قاشق غذاخوری آرد نخود
½ قاشق چای خوری شیر
اندکی جوز هندی
2-3 قطره روغن گیاهی به دلخواه
1 تکه پنبه 
 
طرز تهیه:
برای تهیه این ماسک تمامی مواد را درون ظرفی به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی با قوام مناسب حاصل شود و ماسک تهیه شده را بر روی پوست صورت خود مالیده و اجازه دهید به مدت 15 الی 20 دقیقه باقی بماند و کاملا خشک شود و سپس یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده و با ایجاد حرکات دایره ای بر روی پوستتان ، ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب شستشو دهید .
استفاده از این ماسک لایه بردار دو بار در هفته به شما در دستیابی به پوستی روشن و شفاف کمک خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: استفاده از ماسک برای سلامتی پوست مضر است؟

 

2. ماسک آب پیاز و آب گوجه فرنگی
این ماسک باعث باز شدن منافذ پوست و جلوگیری از بروز آکنه خواهد شد .
مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
½ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی
½ قاشق چای خوری روغن نیم
1 تکه پنبه
 
طرز تهیه:
تمام مواد را درون یک کاسه به خوبی مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه، صورت خود را با آب شستشو دهید .
این ماسک را هفته ای 2 بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید .

نکته:
در صورت داشتن حساسیت به آب گوجه فرنگی از استفاده از این ماسک صرف نظر کنید . بهتر است قبل از استفاده از این ماسک آن را بر روی قسمتی از بدن خود امتحان کنید تا از عدم وجود علائم حساسیت اطمینان حاصل کنید .

3. ماسک آب پیاز و ماست
خاصیت دارویی و آنتی اکسیدانی پیاز علاوه بر از بین بردن ناخالصی های پوست ، آن را به خوبی تغذیه خواهد کرد و اسید لاکتیک موجود در ماست نیز باعث تشدید خواص درمانی پیاز می ‎شود .
 
مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
1 قاشق غذاخوری ماست تازه
2-3 قطره روغن گیاهی به دلخواه خود
 
طرز تهیه:
برای تهیه این ماسک ، مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست را با هم ترکیب کنید تا ترکیبی خمیری شکل حاصل شود و بعد چند قطره روغن گیاهی به دلخواه خود به ترکیب اضافه کنید تا رایحه ای خوشایند به آن ببخشد . ماسک را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید و به مدت 5 الی 10 دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس ، پوست خود را با استفاده از پارچه ای نرم تمیز کرده و در آخر آن را با آب شستشو دهید.
 
این ماسک را هر دو سه روز یک بار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید تا نتایج شگفت انگیز آن در درخشنده شدن پوست خود مشاهده کنید .
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان