تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف!

آداب غذا خوردن از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. ممکن است آنچه برای مردم یک کشور مقبول و پسندیده است در کشور دیگر زشت و نکوهیده به شمار می‌آید.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشور‌ها

رویداد۲۴ فرهنگ هر کشور تنها در نوع پوشش و لباس و روش زندگی مردمانش خلاصه نمی‌شود. یکی از چیز‌هایی که میتواند فرهنگ کشور‌ها را از هم متمایز سازد غذا‌های محلی آن کشور و روش خوردن آن غذا‌ها میباشد که گا‌ها با آداب و رسوم خاصی همراه اند. در این مطلب با چند نمونه از این آداب عجیب و غریب آشنا می‌شویم.

همیشه باید مقداری غذا در ظرف باقی بماند

چینی‌ها اینطور برداشت می‌کنند که میزان غذا مناسب نبوده و میزبان غذای کمی را در اختیارتان گذاشته است. پس درصورتی که به خانه‌ی یک چینی دعوت شدید و از غذایتان راضی بودید باید حتماً مقداری از آن را در ظرفتان باقی بگذارید.

از چنگال استفاده نکنید

در کشور تایلند درصورتی که غذایی که صرف می‌کنید برنجی است حق استفاده از چنگال را ندارید در غیر اینصورت توهین به میزبان تلقی می‌شود. چنانچه غذا چیزی غیر از برنج بود بسته به شرایط میتوانید از چنگال استفاده کنید (پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع، به رفتار همراهان خود توجه کنید). در تایلند استفاده از چاقو به طورکلی جزو نبایدهاست. تایلندی‌ها صرفا از قاشق و چنگال برای غذا خوردن استفاده می‌کنند.

در تایلند برای غذا‌های برنجی از چنگال استفاده نکنید

احترام به افراد مسن

در کره، تا هنگامی که افراد مسن‌تر شروع به غذا خوردن نکردند نباید شما شروع کنید. آداب مردم کره در غذا خوردن را جدّی بگیرید.

نمک و ادویه به غذا اضافه نکنید

به هر رستورانی در هر کجای دنیا که بروید، برای شما نمکدان روی میز گذاشته اند و به صورت رایج همیشه این امکان وجود دارد که در هر کجایی که بخواهید غذا بخورید، بر روی غذای خود نمک و یا ادویه‌های دیگر اضافه کنید، ولی باید بدانید که در مصر هیچ گاه نباید بر روی غذای خود نمک و یا ادویه‌ای دیگر بپاشید!

نمک و یا ادویه پاشیدن به غذا در مصر یک اهانت بسیار بزرگ به کسی که آن غذا را پخته است به حساب می‌آید چون، این معنا را برای آن‌ها تداعی می‌کند که سرآشپز نمی‌دانسته که چه مقدار چاشنی را باید به غذا اضافه می‌کرده است.

نوشیدن چای در بریتانیا

بریتانیایی‌ها قوانین خاصی را برای نوشیدن چای در نظر گرفته اند، اغلب این قانون‌ها شامل قاشق‌های چای خوری است. به عنوان نمونه هنگام هم زدن چای، قاشق چای خوری نباید به دیواره فنجان بخورد (این کار به منظور گریز از صدای ناخوشایند هم زدن و البته سالم ماندن فنجان انجام می‌شود). بعلاوه پس از هم زدن، قاشق را به جای داخل فنجان در نعلبکی قرار دهید.


بیشتر بخوانید: بعد از غذا خوردن این کار‌ها ممنوع است


هورت کشیدن غذا

درصورتی که به ژاپن سفر کرده باشید دیده اید که رشته در وعده‌های غذاییشان کاربرد زیادی دارد. ولی نکته جالب خوردن این غذا‌های رشته‌ای مانند نودل یا اسپاگتی و غذا‌هایی از این قبیل است. درصورتی که ما خودمان تصمیم به خوردن این غذا‌ها را داشته باشیم میگذاریم تا خوب خنک شود و تکه تکه اش میکنیم تا در زمان خوردن از هورت کشیدن آن جلو گیری کنیم و سبب آزار هم سفره‌ای هایمان نشویم.

ولی در ژاپن از این خبر‌ها نیست. درصورتی که به رستورانی بروید که غذا‌های رشته‌ای سرو می‌شود میبینید که کل رستوران در حال هورت کشیدن هستند. آن‌ها نه تنها هورت کشیدن را کار نا درستی نمی‌دانند بلکه معتقد هستند غذا‌های رشته‌ای را باید داغ داغ و بدون تکه تکه کردن هورت کشید و در زمان خوردنش با این کار لذت بیشتری از غذا برد. درصورتی که شما هم علاقمند به غذا‌هایی مانند نودل و از این مدل غذا‌ها هستیدو به ژاپن سفر کرده اید حتماً یک بار هم که شده سفارش دهید و با لذت تمام هورت بکشید و بخورید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آداب و رسوم
نظرات شما
پیشخوان