تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

کودکان می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: معتقدیم موارد مثبت کرونا در کودکان کمتر است، اما کودکان می‌توانند ناقل بیماری بوده و بیماری را به پدر، مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ و اطرافیان‌شان انتقال دهند.
ویروس کرونا
رویداد۲۴ محمد حسین صومی، با بیان اینکه کرونا در آذربایجان شرقی در حال گسترش بوده و از این نظر در وضعیت خوبی قرار نداریم، گفت: وضعیت ۱۲ شهرستان استان قرمز بوده و هیچ نقطه سفیدی نداریم، تقاضا می‌کنیم مردم با رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کمک کنند تا هفته‌های بهتری را داشته باشیم و به انتشار بیماری کمک نکنند.

وی افزود: امکان ابتلای کودکان به کرونا وجود دارد، اما عوارض آن به دلیل سیستم ایمنی قوی‌تر کمتر است، خانواده‌ها دقت کنند کودکان صد در صد مصون نیستند.

وی در ادامه گفت: اینکه کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، از روز اول مطرح نبوده است، رفتار ویروس نشان داد که این بیماری در افرادی که ضعف ایمنی دارند به شدت خطر آفرین است.

بیشتر بخوانید: علائم کرونا به مشکلات گوارشی، عصبی و مغزی تغییر کرده است
وی متذکر شد: مشاهده شده است که ماسک مناسب برای بچه‌ها کم است، پیگیر این موضوع هستیم و لازم است ماسک‌های مخصوصی برای کودکان تولید شود.

صومی در پایان خاطر نشان کرد: خانواده‌ها کمک کنند تا کودکان مخزن جدیدی برای انتشار ویروس نباشند و نحوه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت را به کودکان آموزش دهند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان