تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

این علائم کرونا را در کودکان جدی بگیرید

بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۸۰ درصد کودکان مبتلا به کرونا سابقه تماس با افراد مبتلا و یا سفر را داشته‌اند و شایع‌ترین علائم ابتلا نیز تب و سرفه بوده است.

علائم کرونا در کودکان

رویداد۲۴ به نقل از روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران، شواهد موجود نشان می‌دهد که کودکان آلوده به ویروس کرونا ممکن است بدون علامت باشند یا علائم تب، سرفه خشک و خستگی را نشان دهند. تعداد معدودی از آنها نیز علائم مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی از جمله گرفتگی و آبریزش بینی را نشان می‌دهند. برخی از کودکان مبتلا هم علائم گوارشی از جمله ناراحتی در شکم، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال داشته‌اند.

در مطالعه‌ای که روی 25 کودک مبتلا به کووید 19 انجام شد علائم شایع در شروع بیماری، شامل تب (52 درصد) و سرفه خشک (44 درصد) بود؛ اما علائم گوارشی مانند اسهال (12درصد) و تهوع (8 درصد) نیز گزارش شد.

در مطالعه‌ای که به بررسی 10 کودک مبتلا به کووید 19 پرداخته است 80 درصد کودکان، سابقه‌ای از تماس با افراد مبتلا به کووید 19 یا سابقه سفر به مناطق پرخطر را داشتند و شایع‌ترین علائم ابتلا در این کودکان، تب (80 درصد)، سرفه (60 درصد)، گلودرد (40 درصد)، گرفتگی بینی (30 درصد) و عطسه و آبریزش بینی (20 درصد) بود. در مطالعه‌ای دیگر نیز بیان شد که معمولا کودکان مبتلا بدون علامت هستند و در صورت علامت دار بودن، بیشترین علامت، تب و سرفه است.


بیشتر بخوانید: کودکان "کرونایی" را شناسایی کنید


با توجه به شواهد موجود، کودکان مبتلا به کووید 19 معمولا بدون علامت هستند و در صورت علامت‌دار شدن، علائم مختلفی از جمله تب و سرفه را از خود نشان می‌دهند. در برخی موارد، علاوه بر مشکلات تنفسی، علایم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را هم نشان می‌دهند. در نتیجه با وجود این که تهوع در کودکان بیمار شایع نیست، در برخی مطالعات، جزو علائم همراه گزارش شده است. بنابراین در دوران همه گیری کووید 19، باید مراقب علائم موجود در کودکان بود و در صورت علامت دار شدن با پزشک یا مراقبین سلامت مشورت کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان