تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

درخواست رسایی (نماینده مجلس سابق) برای بازداشت "مردان بی غیرت"

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درخواست کرد ون‌های گشت ارشاد را برای مردان اختصاص دهید.

گشت ارشاد برای مردانرویداد۲۴ حمید رسایی در کانالش نوشت:

یکی از عوامل پدیده شوم بی‌حجابی و شل حجابی، #فراموشی_غیرت در مردان جامعه ماست.

‌‌در عصری که امیر مؤمنان علی(ع) حاکم بودند، به آن حضرت گزارش رسید که در مسیر راه‌ها بعضی از مردان و زنان رعایت حریم عفت را نمی‌کنند. حضرت بسیار ناراحت شدند. مردم کوفه را جمع کردند، در ضمن سخنرانی به آنها فرمودند:

‌«نبّئت انّ نسائکم یدافعن الرّجال فی الطّریق، اما تستحیون؟ لعن اللّه من لایغار؛ به من خبر رسیده که زنان شما در مسیر راه ها به مردان تنه می زنند، آیا حیاء نمی‌کنید، خداوند لعنت کند کسی را که غیرت نمی‌ورزد.»

‌حضرت در جای دیگری به مردم کوفه فرمودند: «آیا خجالت نمی‌کشید و زنان شما غیرت نمی‌ورزند؟ به طوری که در بازارها رفت و آمد می‌کنند، و با مردان بیگانه رخ به رخ شده و به همدیگر تنه می‌زنند؟»


بیشتر بخوانید: کنایه رسایی به روحانی؛ به برجام امید نبند


‌اینکه حضرت برای مبارزه با منکر بی‌حیایی، اول مردان را خطاب قرار می‌دهند و مذمت می‌کنند، یعنی در تمام سال‌های پس از انقلاب، هر جا فقط زنان #شل_حجاب و بی‌حجاب جامعه را مورد خطاب قرار داده‌ایم و ون‌های #گشت_ارشاد را فقط برای هنجار شکنان زن به خیابان آورده‌ایم، خطا بوده‌ است.

بر اساس منطق علی (ع) ‌آن که اول باید مورد خطاب قرار بگیرد و به داخل ون گشت ارشاد راهنمایی شود، #مردان_بی‌غیرت جامعه هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
4
به قول معروف: " سال به سال , دریغ از پارسال " چند روز پیش علم الهدی گفت زنان باید صورت شان را هم بپوشانند, امروز رسایی می گوید, مردان بی غیرت (به زعم رسایی ) را هم دستگیر کنید!!!!!! پیش به سوی داعشی شدن وطالبانی شدن !!!!
m-r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
3
کسانی که زمانی کاره ای هستند وکنارگذاشته میشوند برای دیده شدن نیاز به غلو دارند این شخص هم استسناء نیست بهتره ایشان بجای تلاش برای دیده شدن به فکر کارگران بیکارجامعه باشد ونقشه راه برای معضل اقتصادی بدهد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان