تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

کرونا چه تاثیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خواهد گذاشت؟

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه بیماری کرونا بر انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد، گفت: مشارکت کم و پیروزی پوپولیست‌ها از طریق بیان وعده‌های دروغین می‌تواند از آثار کرونا بر انتخابات باشد.
انتخابات 1400
رویداد۲۴ سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به تأثیرات کرونا بر اقتصاد جهان اظهار کرد: کرونا اقتصاد جهان را به رکود برده و رشد اقتصادی کشور‌ها را هشت درصد کاهش می‌دهد و کشور ما که در تحریم است، بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی اقتصاد تحت تاثیر کرونا قرار می‌گیرد، سایر حوزه‌ها از جمله حوزه سیاسی نیز متاثر می‌شود. مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب می‌شود که همه توجه جامعه به سمت تامین معاش رفته و حوزه سیاسی و حزبی و انتخابات به حاشیه برود. از سویی جلسات حزبی هم به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است و مثلا جلسات حزب کارگزاران برای همفکری و تبادل نظر برگزار نمی‌شود و به همین دلیل موضوع انتخابات ریاست جمهوری هم در حزب مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی می کنند؟
این فعال سیاسی با بیان اینکه بیماری کرونا و آثار آن تا یکسال آینده هم برطرف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این بیماری بر انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد و ممکن است مردم نارضایتی خود از شرایط موجود را در انتخابات نشان دهند. اگر فردی نامزد انتخابات شود که محبوب مردم باشد، ممکن است مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند در غیر این صورت شاید مردم با مشارکت کم، اعتراض خود را بیان کنند. از سویی افراد پوپولیست در شرایطی که مردم گرفتار معیشت هستند، می‌توانند با ارائه وعده‌های دروغین، پیروز انتخابات شوند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان