تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا احمدی‌نژاد به دنبال ملاقات با رهبری است؟/ پیگیری‌های ۳ ساله به کجا رسید؟

یک چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: احمدی‌نژاد ۳ سال است که به هر دری می‌زند و التماس می‌کند با رهبری ملاقات کند.
احمدی‌نژاد
رویداد۲۴ عباس امیری‌فر، از چهره‌های سابق نزدیک به احمدی‌نژاد، که در دولت نهم ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری را برعهده داشت و در دولت دهم به عنوان مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کرد، در واکنش به خبر دیدار احمدی‌نژاد با شورای نگهبان گفت: این خبر که از طرف اطرافیان احمدی‌نژاد منتشر شده را به شدت تکذیب می‌کنم، چنین ملاقاتی اصلا صورت نگرفته است. البته اگر احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات وارد شود، به اتفاق همه آرای اعضای شورای نگهبان ردصلاحیت می‌شود.

این چهره اصولگرا افزود: در انتخابات قبلی هم از یکسال قبل ردصلاحیت وی را پیش‌بینی کرده بودم، در واقع احمدی‌نژاد با مصاحبه‌هایی که می‌کند و تغییر مواضعی که نسبت به گذشته انجام داده، رد صلاحیت می‌شود.

امیری‌فر در پاسخ به این پرسش که با توجه به مواردی که مطرح شد ردصلاحیت احمدی‌نژاد قطعی است، اما علت رفتار‌ها و تحرکات وی به ویژه در این چند وقت اخیر چیست؟ تصریح کرد: احمدی‌نژاد با این اقدامات چند هدف را دنبال می‎کند. یکی از اهداف وی این است که رأی خاکستری را به طرف خود بیاورد و طرفداران اصلاح‌طلبان را به سمت خود جلب کند که از این طریق، جامعه را آماده کند از نظام باج بگیرد.

رئیس سابق شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: به عبارت دیگر احمدی‌نژاد این توهم را دارد که با توجه به شرایط جامعه ناشی از فشار‌های اقتصادی مردم به سمت وی می‌روند، لذا احمدی‌نژاد با این اقدام پوپولیستی که انجام می‌دهد می‌خواهد نظام را مجبور کند که از او دعوت کند به صحنه بیاید، در صورتی که این اتفاق نخواهد افتاد، چون احمدی‌نژاد با این مواضعی که در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد، فقه، فقاهت و ولایت را زیر سوال بُرد.

امیری‌فر اشاره احمدی‌نژاد به خوانند‌های ضدانقلابی و خارج‌نشین را ناشی از رفتار‌های پوپولیستی وی دانست و اظهار کرد: با این اقدامات افرادی که قبلا با احمدی‌نژاد مشکل داشتند به طرف وی نمی‌آیند چراکه صداقتی در وی مشاهده نمی‌کنند. حتما مطلع هستید زمانی که احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بود یکی از مسئولین وزارت کشور به وی توصیه کرد جایگاهی به عنوان مشاور امور بانوان در استانداری در نظر بگیرد، اما احمدی‌نژاد زیربار نرفت، در نهایت که مورد تهدید قرار گرفت و مجبور شد، همسرش را به عنوان مشاور انتخاب کند، اما امروز اعتقادات وی به دلیل تحت فشار قراردادن نظام و جلب نظر مردم ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

مشاور سابق فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم خاطرنشان کرد: مردم اهل تشخیص هستند و احمدی‌نژاد نباید فکر کند تنها نجات‌دهنده کشور است، در جامعه به قدری افراد مستعدِ ناشناخته داریم که مطمئنیم در این انتخابات ۱۴۰۰ فردی با برنامه‌های بهتر انتخاب می‌شود و باید این امید را به جامعه القاء کرد.

امیری‌فر با بیان اینکه احمدی‌نژاد به دنبال القای ناامیدی به مردم است، اظهار کرد: در حقیقت احمدی‌نژاد با القای ناامیدی به جامعه به دنبال این است که بگوید من تنها منجی این نظام هستم، در صورتی که مردم این قضیه را باور نخواهند کرد. با توجه به اینکه در دولت بودم می‌گویم مواضع قبلی احمدی‌نژاد ۱۸۰درجه با مواضع فعلی وی متفاوت است، تعجب می‌کنم و نمی‌دانم یک فرد تا چه اندازه می‌تواند از نظر فکری و سیاسی بی‌ثبات باشد.

بیشتر بخوانید: آیا احمدی‌نژاد با اعضای شورای نگهبان دیدار می‌کند؟
این چهره اصولگرا در مورد دیدار احمدی‌نژاد با مقام معظم رهبری افزود: متاسفانه به دروغ شایعه می‌کنند که احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کرده در حالی که ۳ سال است که وی به هر دری می‌زند و التماس می‌کند با رهبری ملاقات کند، اما به او وقت ملاقات با رهبری را نمی‌دهند. همچنین هماهنگی سپاه با احمدی‌نژاد تکذیب می‌شود، سپاهیان به هیچ عنوان با کسی که سابقه سرپیچی از فرامین مقام معظم رهبری دارد، پیمانی نمی‌بندند مگر اینکه احمدی‌نژاد نامه‌ای به مقام معظم رهبری بزند و از گذشته خود رسما اعلام برائت کند. آن وقت نظام تصمیم می‌گیرد آیا می‌شود نه به عنوان فرد اول بلکه فرد دوم و معاون اول با احمدی‌نژاد کنار بیاید.

امیری‌فر در مورد تغییر ناگهانی مواضع احمدی‌نژاد اظهار کرد: این صحبت‌هایی که در مورد شجریان مطرح کرد برای بنده تعجب‌آور است. به عنوان مثال در همین مصاحبه اخیر خبرنگار به احمدی‌نژاد می‌گوید تک خوانی زنان مشکل فقهی دارد در مقابل احمدی‌نژاد با حیله می‌گوید این عمل خلاف قانون نیست! یعنی وی نمی‌داند فتوای امام (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع بر این است که هر موردی که خلاف شرع است، خلاف قانون هم است؟!

رئیس سابق شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری رد خصوص مواضع متفاوت احمدی‌نژاد ادامه داد: به یاد دارم احمدی‌نژاد اصلا اعتقادی به استفاده از پتانسیل زنان حتی در حد مشاوره را هم نداشت، حتی با همان وزیر زن، خانم دستجردی، هم برخورد بدی کرد.

امیری‌فر در پایان تصریح کرد: از طرفی احمدی‌نژاد با بنده و برخی از دوستان برای همکاری تماس می‌گیرد و از طرف دیگر اعلام می‌کند تصمیم ندارم، کاندیدا ریاست جمهوری شوم. در واقع احمدی‌نژاد برای دست‌یابی به قدرت به هر دری می‌زند. نکته قابل توجه این است که از میان رؤسای جمهور بعد از انقلاب کدام یک دست به چنین اقداماتی زدند؟! شما چه‌کاره هستی که به بن سلمان و ترامپ نامه می‌زنی؟! از طرف دیگر آن‌ها هم می‌دانند احمدی‌نژاد کاره‌ای نیست و به وی محل نمی‌دهند. اگر بنابر این است پس خاتمی و بقیه هم هرکدام تشکیلاتی راه بیاندازند، اگر قرار باشد هر کسی تشکیلاتی راه بیاندازد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قشرضعیف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
بحال مافرقی نمکندهرجناهی باشدروزگارماسیاه کردندماباایگرانی وبدبختی اززندگی کردن نامیدشدیم مرگ باعزت بهتراززندگی باذلت است خداازشن نگذرد حق ای مردم انقلابی وشهیدپرورهمی بود
نظرات شما
پیشخوان