تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

بحران ۴۰ میلیارد تومانی در باشگاه استقلال

پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد باشگاه استقلال برای حل مشکلات موجود به ۴۰ میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

بحران مالی استقلالرویداد۲۴ مدیرعامل باشگاه استقلال جمعه شب صراحتاً اظهار داشت این باشگاه برای پرداخت بدهی ۶۰۰ هزار دلاری به وینفرد شفر و ۳۰۰ هزار دلاری به بویان یک ماه فرصت دارد.

با یک حساب و کتاب ساده با قیمت امروز یک ارز می‌توان فهمید استقلال فقط به بودجه‌ای نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای بستن پرونده این دو خارجی نیاز دارد. در فاصله پنج هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر اعضای تیم استقلال حدود ۶۰ درصد از مطالبات خود را گرفته و مدام پیگیر دریافت بقیه دستمزد‌های خود هستند.

حتی اگر بخواهند ۲۰ درصد از حق و حقوق باقی مانده مربیان و بازیکنان را نیز پرداخت کنند به بودجه‌ای حدود ۱۵ میلیارد تومان نیاز است. این باشگاه بیش از پنج میلیارد تومان هم بدهی جاری برای بستن پرونده‌هایش در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال دارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله اجاره هواپیمای اختصاصی برای مسافرت‌های تیم هزینه‌های نسبتاً بالایی را به باشگاه تحمیل کرده است. حجم بدهی‌ها بالاست و فرصت کم، قرار شده در نشست این هفته هیئت‌مدیره باشگاه استقلال درباره نحوه تأمین بودجه مورد نیاز برای گذر از این شرایط بحرانی بحث و تبادل‌نظر شود. احمد سعادتمند که با یک کارگزار قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده برای حل مشکلات باشگاه بیش از ۲۰ درصد از این پول را خرج استقلال کرده در حالی که براساس توافق و عرف‌های تجارتی، اسپانسر باید مرحله به مرحله بخشی از پول را به حساب باشگاه استقلال واریز کند.

پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد باشگاه استقلال برای حل مشکلات موجود به ۴۰ میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد. در عین حال با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات باید بودجه‌ای هم برای جذب نفرات جدید کنار گذاشته شود.


بیشتر بخوانید: غیبت میلیچ در حدود نیمی از دیدار‌های استقلال!


باشگاه استقلال به‌دنبال مذاکره با وینفرد شفر برای قسط‌بندی طلب ششصد هزار دلاری اوست. اگر این مربی آلمانی رضایت بدهد طلبش را در چند قسط دریافت کند، بخشی از فشار مالی موجود بر باشگاه کاسته خواهد شد. اینکه چه کسی مأمور مذاکره با پیرمرد آلمانی شود، هنوز مشخص نیست. درباره بویان نیز سعادتمند می‌گوید می‌توان با پرداخت دوسوم از پول او یعنی مبلغ دویست هزار دلار جلوی محرومیت باشگاه را از جانب فیفا گرفت. حال حساب کنید دوسوم پول بویان می‌شود مبلغی نزدیک به پنج میلیارد تومان!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان