تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹

چرا آل‌اشپورت با فدراسیون فوتبال قراردادش را فسخ کرد؟

نماینده شرکت آل اشپورت درحالی از لغو غیرمنتظره قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران خبر داده است که این امر می‌تواند در آستانه شروع مجدد رقابت‌های ملی، چالش جدید برای تیم‌های ملی باشد.

اسپانسر باشگاه استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ چند ماه قبل بود که دبیرکل فدراسیون فوتبال در جلسه با ارکان مختلف تیم های ملی درباره فراهم کردن البسه ملی پوشان برای شروع مجدد بازی های ملی جلسه گذاشت اما امروز خبر رسید که شرکت آل اشپورت بنا به دلایلی نامه فسخ قرارداد را برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تیم ملی کمتر از یک ماه دیگر اردوی تدارکاتی خود را شروع می‌کند و دو بازی تدارکاتی هم خواهد داشت و سپس در مهر و آبان قرار است در چهار دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان برود. همزمان تیم های ملی جوانان، نوجوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی نیز برنامه هایی دارند و نیازمند البسه مناسب هستند.

*خروح یک طرفه از قرارداد بدون پرداخت غرامت

ماجرا به نوع قرارداد فدراسیون فوتبال با این شرکت آلمانی باز می‌گردد که تاکنون نوع همکاری طرفین مشخص نشده است اما آنچه به بیرون درز کرده حاکی از این است که بخشی از البسه تیم‌های ملی به صورت رایگان تامین می‌شود و در عوض فدراسیون فوتبال برای تامین البسه داوران، کمیته آموزش و ... باید از شرکت آل اشپورت پوشاکی را خریداری کند.


بیشتر بخوانید: توضیح باشگاه استقلال درباره عقد قرارداد با یک شرکت مواد غذایی


این در حالی است که داوران در فصل جاری از پوشاک شرکت دیگری استفاده کردند و فدراسیون از آل اشپورت خریدی نداشته است. این موضوع بعد از تغییر نماینده شرکت آلمانی در ایران، به علت سیاست‌های متفاوت این تولید کننده ایرانی که کمتر علاقه‌مند به تبلیغات و سرمایه گذاری در این حوزه است، با مشکلاتی همراه شد و آن‌ها از ظرفیت‌های موجود در قرارداد تنظیم شده استفاده کردند و درخواست خود برای فسخ قرارداد را به فدراسیون فوتبال ارسال کردند.

به گفته مسئول فروش شرکت آل اشپورت در خاورمیانه، وجود بندی مبنی بر وقوع اتفاقات غیرمترقبه از جمله شیوع کرونا در قرارداد و به مشکل خوردن تولید البسه در کشور چین مانع از تامین پوشاک مورد نیاز تیم های ملی شده و آن‌ها با فسخ قرارداد دست فدراسیون را برای انتخاب برند مورد نظرشان باز گذاشتند.

آنطور که از این ماجرا به نظر می‌رسد، قرارداد به نحوی تنظیم شده که آل اشپورت غرامتی را به فدراسیون نمی‌پردازد و به راحتی در فاصله یک ماه تا شروع اردوهای تیم ملی، مشکلی به نام تامین پوشاک ملی پوشان مطرح شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان