تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

فوت و فن آرایش ماندگار پوست چرب با منافذ باز

خانم‌هایی که پوست چرب با منافذ باز دارند برای افزایش ماندگاری آرایش بر روی پوستشان باید از تکنیک‌های خاصی استفاده کنند.

 آرایش ماندگار پوست چرب با منافذ باز

رویداد۲۴  افراد دارای پوست چرب، غدد چربی فعالی دارند و منافذ پوستشان اغلب بزرگ است و، چون گرد و غبار و آلودگی راحت‌تر از طریق این منافذ بزرگ به پوست نفوذ می‌کند، بیش از حد جوش می‌زنند.

یکی از مشکلات افراد دارای پوست چرب، این است که آرایش بر روی صورت شان نمی‌ماند و به خاطر تعریق و چرب شدن صورت، آرایش شان براق و نازیبا می‌شود. این افراد برای ماندگاری آرایش بر روی پوستشان بهتر است نکاتی را که دنیای مد نمناک درباره دوام آرایش بر روی پوست گفته بدانند.
بیشتر بخوانید: معروف‌ترین ترفند‌های آرایشی و زیبایی
 



شستشوی مناسب پوست



قبل رسیدن به نوع آرایش و انتخاب مواد آرایشی باید چربی پوست صورت تون رو کنترل کنید وهر روز صورت خود را با ژل مخصوص شست شوی پوست چرب بشویید. استفاده از ژل‌های شستشوی پوست چرب و تونر‌های کنترل کننده چربی پوست سبب می‌شود چربی پوست خود را کنترل کنید.



برای اینکه آرایش شما مدت زمان بیشتری بر روی پوست چرب شما باقی بماند، ابتدا پوستتان را بشویید و سپس قبل از آرایش از یک کرم فاقد چربی استفاده کنید و این کرم را قبل از آرایش بر روی مناطق چرب ترپوست خود مانند ناحیه T، پیشانی، بینی و چانه بمالید.


اگر دارای پوست چربی هستید، به جای مالیدن کانسیلر به دور چشم خود از کرم‌های قبل از آرایشی که برای پلک طراحی شده اند، استفاده کنید.


افراد دارای پوست چرب نباید زیاد از پودر استفاده کنند و فقط باید پودر را به نواحی از پوست که درخشنده هستند، بزنید. در صورت استفاده بیش از حد از پودر، اسفنج آرایش را مرطوب کنید و روی نواحی که از صورت که دارای پودر زیاد است، بزنید.



برای اینکه چربی‌های اضافی پوستتان را کاهش دهید، از ورق‌ها و کاغذ‌های چربی زدا استفاده نمایید و این کاغذ‌ها را روی پوست خود برای برداشتن چربی قرار دهید.

برای آرایش پوست چربتان باید از مواد آرایشی فاقد چربی استفاده کنید تا منافذ پوست شما باز نشود.


برای ماندگاری بیشتر آرایشتان از محصولات ضد آب استفاده نمایید، زیرا چنانچه بخش آرایش دنیای مد نمناک گفته است آب و روغن هر دو باعث از بین رفتن آرایش می‌شوند بنابراین از کرم‌های قبل از آرایش مخصوص چشم استفاده نمایید.


برای آبرسانی به پوست قبل از آرایش، از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. اگر می‌خواهید از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید از ضد آفتاب‌های فاقد چربی استفاده نمایید.


برای اینکه از دست چربی‌های اضافی پوست خود خلاص شوید و چربی اضافی پوستتان را کاهش دهید، هفته‌ای یک الی دو بار، از ماسک‌های تهیه شده از کائولین یا بنتونیت که برای پوست‌های چرب بسیار مناسبند و ناخالصی‌ها و چربی را جذب می‌کنند، استفاده نمایید.

با انگشت مقداری کرم را بر روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.


تکنیک‌های مناسب آرایش پوست چرب:



اگر دارای پوست چرب هستید، برای زدن کرم پودر از فرچه مخصوص این کار استفاده کنید تا بتوانید منافذ پوستی را نیز پوشانده و مدت ماندگاری آرایش را نیز طولانی‌تر کنید.


افراد دارای پوست چرب باید به جای استفاده از سایه‌های مایع از سایه‌های پودری استفاده کنند.


افراد دارای پوست چرب برای ماندگاری بیشتر رژگونه خود باید از فرچه بزرگی استفاده کرده و از رژ گونه‌های پودری استفاده نمایند.


افراد دارای پوست چرب نباید از رژ لب‌های چرب استفاده نمایند، زیرا باعث می‌شوند پوست چرب‌تر به نظر برسد.  برای جلوگیری از چرب به نظر رسیدن پوست از رژ لب‌های مات استفاده کنید و در پایان روی آن پنکک بزنید.

نکته: قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید، زیرا پاک نکردن آرایشتان سبب می‌شود منافذ پوستی شما در طول شب بسته شده و با تولید چربی بیشتر احتمال زدن جوش و یا آکنه افزایش می‌یابد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان