تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

کشف جسد یک کوهنورد اهل پرو در دماوند

جسد این کوهنورد اهل کشور پرو برای شناسایی و تحویل به مقامات انتظامی و پزشکی قانونی تحویل خواهد شد.

کشف جسد یک کوهنورد

رویداد۲۴  معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور روز چهارشنبه گفت که جسد یک کوهنورد اهل کشور پرو در پایین دست ضلع غربی دماوند، منطقه برف بن پیداشده است.

محمدباقر محمدی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: جسد این کوهنورد توسط تیم‌های هلال احمر مازندران از ارتفاع سه هزار متری به پایین دست منتقل شده است.
بیشتر بخوانید: پسر ۸ساله قربانی موتورِ پدر شیشه‌ای شد
وی ادامه داد: جسد این کوهنورد اهل کشور پرو برای شناسایی و تحویل به مقامات انتظامی و پزشکی قانونی تحویل خواهد شد.

پرو با نام رسمی جمهوری پرو (به اسپانیایی: República del Perú) کشوری است در آمریکای جنوبی. پایتخت آن لیما است. این کشور از شمال با اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل، از جنوب شرقی با بولیوی، از جنوب با شیلی و از غرب با اقیانوس آرام هم‌مرز است. جمعبت پرو ۳۲٬۹۷۲٬۰۰۰ نفر و زبان رسمی این کشور اسپانیایی است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشور‌های آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته ه جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان