تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان هیچ امیدی به شورای نگهبان ندارند

محمد سلامتی گفت‌: بسیار بعید است که اصلاح‌طلبان بتوانند با یک چهره اصلاح‌طلب وارد انتخابات شوند. در واقع آن‌ها هیچ امیدی به شورای نگهبان ندارند، چون اساساً برای اعضای این شورا خیلی مهم نیست که مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.
اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400
رویداد۲۴ اصلاح‌طلبان برای حضوری جدی در انتخابات ۱۴۰۰ هم نگران مشارکت هستند و هم باید پاسخگوی عملکرد دولتی باشند که از آن حمایتی همه‌جانبه به عمل آورده‌اند. این ۲ مساله تردید‌ها و ابهام‌های زیادی را پیش روی اصلاح‌طلبان گذاشته است.

محمد سلامتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: بیلان کار دولت روحانی تا حدود زیادی به حساب اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود؛ به هر حال هم دولت یازدهم و هم دولت دوازدهم مرهون حمایت اصلاح‌طلبان است. اما این را هم باید در نظر داشت که به دلیل رد صلاحیت کاندیدا‌های اصلی جریان اصلاحات، حمایت این گروه از روحانی حمایتی اجتناب‌ناپذیر بود؛ بنابراین مردم همه بیلان کار دولت را نباید به حساب اصلاح‌طلبان بگذارند.

او که سابقه وزارت در دولت زمان جنگ را دارد، درباره فضای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: روشن نیست که درانتخابات ۱۴۰۰ چقدر از مردم راضی به رأی دادن شوند؛ یعنی اینکه انتخابات با چه میزان مشارکتی برگزار خواهد شد مساله‌ای است که در ماه‌های پایانی مانده به روز انتخابات مشخص خواهد شد. با وجود این، تمام هم و غم اصلاح‌طلبان باید این باشد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند،، چون به همان میزان که رأی‌های بیشتری به صندوق رأی ریخته شود، اصلاح‌طلبان هم شانس بیشتری برای توفیق در انتخابات خواهند داشت.

او تصریح کرد: به همین دلیل چهره‌های اصلاح‌طلب باید موقعیت جریان اصلاحات را به مردم توضیح بدهند و علاوه بر آن مردم را نسبت به اهمیت انتخابات پیش رو آگاه کنند تا بلکه افراد بیشتری برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری انگیزه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: سایه انتخابات آمریکا بر انتخابات ایران/ ده گزینه انتخابات ریاست جمهوری ایران چه کسانی هستند؟
سلامتی افزود: بسیار بعید است که اصلاح‌طلبان بتوانند با یک چهره اصلاح‌طلب وارد انتخابات شوند. در واقع آن‌ها هیچ امیدی به شورای نگهبان ندارند، چون اساساً برای اعضای این شورا خیلی مهم نیست که مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند. به همین دلیل کاندیدا‌های اصلاح‌طلبان می‌دانند که برای حضور در انتخابات تایید نخواهند شد، این در حالی است که این جریان دستش برای معرفی چهره‌های شاخص و توانا باز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب توضیح داد: همه این مانع‌تراشی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که مردم به کشورشان علاقه‌مند هستند. بار‌ها مشاهده شده است که در برخی از انتخابات‌ها به دلیل شیوه‌های غلط اعمال‌شده حضور مردم حداقلی بوده است. اما همین مردم اگر احساس کنند کشور در خطر است، باز هم به پای صندوق‌های رأی می‌آیند و رأی می‌دهند.

محمد سلامتی در پایان صحبت‌هایش گفت: به دلیل شرایط کشور، اگر به هر دلیل انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت پایین و رأی کم برگزار شود، باید در انتظار تهدید‌های زیادی باشیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان