تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
پیشکسوت استقلال:

مجیدی هم به سرنوشت منصوریان در استقلال دچار شد

پیشکسوت آبی پوشان گفت: استقلال امروز و دیروز قهرمانی این فصل را از دست نداد. آنها روزی قهرمانی را از دست دادند که استراماچونی از تهران رفت.
استقلال
رویداد۲۴رضا رجبی  اظهار داشت: استقلال آن روزی قهرمانی لیگ را از دست داد که استراماچونی به هر دلیلی از این تیم رفت. آن روز کاملا مشخص بود که این تیم نه قرار است قهرمان شود، نه در این فصل قهرمان می‌شود. به عنوان فردی که سرد و گرم این فوتبال را چشیده و کمی هم از مسائل آن مطلع است، همان روز گفتم امسال هم قهرمانی را از دست دادیم، چون قرار نبود قهرمان شویم و استراماچونی داشت بازی را عوض می‌کرد. برای همین ترتیب رفتنش از استقلال داده شد. آن هم با آن داستانی که درست کردند.

وی اضافه کرد: چه کسی می‌تواند منکر شود که اگر استراماچونی را از استقلال فراری نمی‌دادند این تیم با اختلاف زیاد قهرمان می‌شد؟ آبی‌ها با استرا از فوتبال ایران فراتر رفتند و برای همین ترمز آن‌ها کشیده شد.

پیشکسوت آبی پوشان گفت: متاسفم از این که این مطلب را می‌گویم، اما شرایط رقابت برای همه تیم‌ها یکسان نیست و آن‌هایی که سکان فوتبال ایران را در دست دارند جاده را برای بعضی از تیم‌ها صاف می‌کنند. در همین فصل دیدیم چند تیم که می‌توانستند مدعی قهرمانی باشند هر کدام چطور تضعیف شدند. همه تیم‌ها تضعیف شدند و تنها یک تیم تقویت شد.

رجبی تصریح کرد: مثلا به هر دلیلی سرمربی شهر خودرو و سرمربی استقلال از تیم‌هایشان جدا شدند و تمرکز سرمربی سپاهان هم در همان مقطع به بهانه تیم ملی گرفته شد تا در یک مقطع حساس، ۳ تیم مدعی ضربه بخورند و امتیازات مهمی از دست بدهند. البته من در این مقال تنها در باره استقلال صحبت می‌کنم، چون مسائل این تیم به من ارتباط پیدا می‌کند.

کاپیتان پیشین آبی پوشان در خصوص فرهاد مجیدی گفت: به مصاحبه‌های قبلی خودم رجوع می‌کنم که در همان روز‌های نخست حضور مجیدی امروز را پیش بینی کرده بودم. مجیدی هم به اعتقاد من به سرنوشت منصوریان در استقلال دچار شد. استقلال همیشه نسبت به فرزندان خودش تا این حد بی رحم است و اینچنین فرزندانش را بی رحمانه می‌بلعد. مگر آن که فرزندانش آنقدر در بحث مربیگری قوی شده باشند که بتوانند از پس حاشیه‌های آن بر بیایند.

وی بیان داشت: مجیدی از سرمایه‌های استقلال است و منِ پیشکسوت نگران این سرمایه‌ها هستم. روزی که ما می‌گفتیم نباید سرمایه سوزی کنیم و اجازه ندهیم آن‌هایی که آینده مربیگری کشور هستند اینطور در استقلال سرخورده شوند، به خاطر همین روز‌ها بود.

رجبی گفت: تازه این را بگویم که مجیدی بسیار خوش شانس است که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود وگرنه سکو‌ها هم به یک معضل تبدیل می‌شد و التهاب روی سکو‌ها همین اندک تمرکز را هم از کادر فنی می‌گرفت و نتایج از این هم ضعیف‌تر می‌شد.

مدافع استقلال در دهه ۶۰ بیان داشت: صحبت‌های من ارتباطی به جایگاه جدولی تیم ندارد و حتی اگر در بهترین جایگاه هم بودیم این صحبت‌ها را مطرح می‌کردم، چون روند تیم و نحوه بازی و کیفیت فنی مطلوب و راضی کننده نیست. این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم، چون نسبت به این تیم احساس مسئولیت می‌کنم و باید برای آینده آن نگران باشم.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل استقلال و کهکشانی کردن تیم برای فصل آینده گفت: نمی‌توانم این صحبت‌ها را بپذیرم، چون می‌گویم تیم ما امسال و در همه سال‌های گذشته هم کهکشانی بوده و یا لااقل از خیلی از تیم‌های دیگر پر مهره‌تر بوده است. همین امسال مگر تیم ما کم ستاره و فوق ستاره داشت؟ مشکل استقلال نداشتن بازیکنان کهکشانی نیست، مشکل ما این است که تفکر قهرمانی بر آن حاکم نیست. مشکل ما این است که زورمان به آن‌هایی که دوست ندارند استقلال قهرمان شود نمی‌رسد. وگرنه در همین نیم فصل که تیم کهکشانی ما فراتر از ایران و آسیا فوتبال بازی می‌کرد و نتیجه می‌گرفت، حفظ می‌شد.

رجبی گفت: به این اسامی نگاه کنید؛ حسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، علی کریمی، فرشید باقری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، دیاباته، میلیچ، قائدی، ارسلان مطهری و... مگر می‌شود این همه ستاره در یک تیم باشد و آن تیم کهکشانی نباشد؟ از این کهکشانی‌تر هم می‌شود مگر؟ اما همانطور که گفتم باید تفکرات کهکشانی به تیم حاکم شود و از آن مهمتر توان حفظ تفکرات کهکشانی هم فراهم باشد. وگرنه با این شرایط تا سال‌های سال هم دست ما به قهرمانی نخواهد رسید.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
فرزین
|
Germany
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
1
وفتی گفته میشه که این کیسه کش ها همگی دچار توهم هستند و همین توهم هم باعث عقب ماندگی و درماندگی خودشون و تیم شون شده، نگین ما نگفتیم ها. اینطوری ادامه بدهند، سال بعد و سالهای بعد هم باید همینقدر که الان دست از پا دراز تر ماندند، ۱۰ ها بار بیشتر ذلیل تر میشوند. نگید ما نگفتیم!!!
نظرات شما
پیشخوان